Alla inlägg under februari 2008

Av Mattias Pettersson - 29 februari 2008 13:34

Här kommer lite mysig fakta om vad Storbrittaniens f.d premiärminister gjort sen hon slutat som politiker:


I juli 1992 blev hon anställd av tobaksjätten Philip Morris, numera Altria, som "geopolitisk konsult" för US$250 000 om året och ett årligt bidrag om US$250 000 till hennes stiftelse.

År 1998 gjorde Thatcher ett välpublicerat besök hos den före detta chilenske diktatorn Augusto Pinochet, medan han satt i husarrest i Surrey. Hon uttryckte då sitt stöd för och sin vänskap med honom. Pinochet hade varit en betydelsefull allierad under Falklandskriget. Thatcher och Pinochet är båda medlemmar av Rotary International. Under samma år gjorde hon en donation på 2 miljoner pund till Cambridge University för inrättandet av en lärostol i entreprenörsforskning.


PS Thatchers påverkan på fackföreningsrörelsen i Storbritannien har blivit bestående. Fackanslutningstalet sjönk under Thatcher och har inte återhämtat sig. Den lagstiftning som infördes för att begränsa strejkernas effekt har bestått, och Labourpartiet har lösgjort sina band till fackföreningsrörelsen. DS

Av Mattias Pettersson - 29 februari 2008 12:47

Visste ni att 1 promille av besökarna (123 st) i Februari till Charismatic Revolution sida sägs ha hittat dit via min blogg?

Det ni! (Kräver en promille av deras vinst därmed)

Av Mattias Pettersson - 29 februari 2008 12:32

Nu har jag två dagar i rad skjutit upp mitt skrivande av arbete

Resonemangen har varit ungefär de samma. Äh jag gör det efter träningen. Efter träning har jag tänkt äh jag stiger upp tidigt imorgon och gör det.

Mycket riktigt har jag ställt väckning på 5.30 två dagar i rad för att sedan låta den snoosa till 7.45

Men nu är det helg och imorgon är det Mars. Då ska jag öka kvalitén och intensiteten på den här bloggen och satsa mot 1000 unika besökare

Ni får gärna ge tips till vad jag ska skriva om. Fråga på så svarar jag...

Av Mattias Pettersson - 27 februari 2008 11:45

Varje dag under tävlingsperioden utses 10 stycken vinnare, vinstpengarna sätts endast in på ett giltigt konto på Blackcardpoker.com. Den som efter 14 dagar har det absolut bästa resultatet kommer att belönas med 10.000 kr + buy-in till en €100.000 Guarantee Hold´em turnering (värde ca 1900 kr) i slutet av mars, samt all ära och berömmelse som är kopplat till titeln Svensk Mästare i Pokerodds.

Dagsvinster

1:a pris 2500 kr
2:a pris 1250 kr
3:e pris 1000 kr
4-6:e pris 500 kr
7-10:e pris 100 kr

Tävlingen pågår under 14 dagar och det totala vinstbeloppet uppgår till cirka 105.000 kr för hela perioden.

Man behöver ett konto på blackcardpoker.com och en giltig e-postadress.

Sen får man inte ta ut pengarna på 60 dagar.

Gårdagens vinnare fick 39990 poäng, jag scorade nyss 40300 poäng med ogiltig e-postadress.

Här är de rätta svaren:
Situation 1: 18.64%
Situation 2: 39.71%

Situation 3: 31.71%

Situation 4: 38.07%

Situation 5: 14.09%

Situation 6: 23.46%

Situation 7: 19.05%

Situation 8: 45.92%

Situation 9: 23.20%

Situation 10: 50.48%


Observera att det bara är rätt svar till dagens tävling


Den ambitiöse kan alltså göra sig lite kosing.

Lycka till!


Tävlingen finner ni på http://blackcardpoker.com/odds/tavling.php

Ni bör dock först reggat ett konto

Av Mattias Pettersson - 26 februari 2008 20:04

Hittade den här på tjuvlyssnat.se
Jag tänker mig Kille 1: Anton, Kille 2: Joel Kille 3: Samuel

Anton vad har du nu hittat på, vem har tagit livet av sig?

Max, Uppsala

Tre killar ~20 sitter och pratar samtidigt som de äter.
Kille 1: Kan du bjuda på lite dipp?
Kille 2: Nej du får köpa egen, snåljåp.
Kille 1: Men du då?
Kille 3: Aldrig i livet.
Kille 1: Alltså ni två kan vara riktiga kukskallar ibland!
Kille 2: Och du är en sån som får folk att begå självmord.
Kille 1: Det har hänt EN gång!

Av Mattias Pettersson - 25 februari 2008 20:09

Snubblade över en rolig annons på facebook

Lär dig hur kvinnor fungerar och hur du gör för att attrahera dem. Garranterat.

Jag tyckte att det lät spännande så jag gick in på hemsidan och kollade lite mer. Hittade denna text:

"Vi har klienter i alla åldrar, från artonåriga studenter till framgångsrika näringslivsmän i övre medelåldern, och resultaten är alltid enastående. Att bli framgångsrik med kvinnor har nämligen ingenting med ålder att göra…
Det är inte heller en medfödd egenskap att vara bra eller dålig med kvinnor – det går att lära sig! Faktum är att alla vi som jobbar med Charismatic Revolution någon gång har varit där Du är idag och allt vi idag lär ut är det som vi själva använt för att skapa den framgång med kvinnor vi njuter av! Vi erbjuder dig flera sätt att lära, växa och utvecklas på. Att
ta ett Bootcamp är det mest effektiva sättet att på kort tid förändra sin verklighet och bli en person som har framgång med kvinnor, vilket våra tidigare studenter också intygar. Det är inte bara en rolig och innehållsrik helg utan dessutom en upplevelse som kommer att förändra dig och ditt liv för alltid!


Du kommer tillsammans med andra studenter och våra erfarna instruktörer att lära dig det Du behöver för att attrahera kvinnor i en lugn, trygg och diskret miljö för att sedan vägledas och testa allting praktiskt i ”fältet”. Vi garanterar din utveckling och erbjuder en full ”pengarna tillbaka”-garanti om du inte är nöjd. Denna garanti är en självklarhet för oss, även om vi stolt kan konstatera att den aldrig utnyttjats.

Under seminariedelarna ger vi dig en ”steg för steg”-utbildning i exakt hur du ska gå tillväga för att bygga attraktion med en kvinna och hjälper dig att bygga upp en personlig ”gameplan”. Allt för att Du ska ha kontroll över processen hela vägen!

Vi ger dig löpande individuell feedback och uppmärksammar dina resultat under hela utbildningen. En del av vår bootcamp är att vi ger dig en grundlig personlig feedback om hur just Du ska optimera din egen utveckling, vilket tidigare elever uppskattat stort"


Ett par instruktörer:

Sanji

25 år, Civilekonomstudent, Stockholm

Sanji började att intressera sig för attraktion och vad som styr social dynamik efter ett längre förhållande som slutade på sämsta tänkbara sätt. Vid sidan av ekonomistudierna växte intresset till ett livsmål - att lära sig förstå attraktion som ett fenomen och bemästra det.

Driven av en brinnande lust att bemästra den delen av sitt liv och en passionerad kärlek till kvinnor genomgick Sanji en snabb utveckling inom det svenska communityt. Idag är Sanji mannen som allt som oftast ses med ett stort leende i Stockholms nattliv i sällskap av attraktiva kvinnor och ett stort socialt nätverk.

Nomaggiz

22 år, Civilingenjörsstudent, Stockholm

Nomaggiz växte upp som den klassiskt töntiga / fåniga killen som med sitt skämtsamma sätt fick tjejer att i bästa fall bli “bara vänner”. Sommaren 2004 kom han av en slump i kontakt med David DeAngelo och lärde sig att man kan vara skämtsam med tjejer och bygga attraktion med dem istället för att försöka “övertala” dem att gilla en. Ett halvår senare hade han sitt livs första flickvän, ett förhållande som varade i ett och ett halvt år. Efter att ha blivit tipsad om The Game av en kompis insåg han att det fanns en hel värld av information därute och likasinnade som aktivt jobbar på att förstå och bemästra allt som har med kvinnor och attraktion att göra. Sedan dess har han gått ut minst tre gånger i veckan varje vecka för att slipa sitt svärd.



Jag glömde en liten detalj.....
Priset!
6000 kr
Hahaha!

Av Mattias Pettersson - 25 februari 2008 00:06

Getafe vann med 1-0, eftersom jag håller en del på Barcelona och ogillar Real Madrid rätt så skarpt blev jag glad.

Varför man ska hålla på Barca:
*I spanska inbördeskriget blev Barcelonas klubbordförande mördad av Franco. Franco var fascisten och Real Madrid var hans lag.
*FC Barcelona ägs av medlemmarna och har ingen ägare utan en ordförande som väljs demokratiskt.
*Den enda reklamen på Barcelonas tröjor är Unicef som de betalar pengar till för att få göra reklam för Unicef.
*Dom spelar en attraktiv fotboll

Real Madrid är ett äckligt facsistiskt köpelag.

Ikväll så förlorade dom på ett roligt mål. Robben gör mål för Real Madrid och spelarna springer ner till hörnflaggan och firar, men målet blir bortdömt för offside och Getafe kontrar istället in segermålet.

real madrid 0-1 getafe.uche
Av Mattias Pettersson - 24 februari 2008 12:44

Igår var det cocktailparty, det var väldigt kul faktiskt. Alla var finklädda och tog med alkohol för 100 kronor som ställdes på ett buffébord. Jag började med att svepa 1 dl explorer och sen bar det av.

Jag skickade iväg två sms igår, raljerandes över mitt nya smeknamn "hingsten".

Till Jimmi: Hej Jimmi om Joel ringer och säger att jag aspirerar på din plats så har han fel. För mig kommer du alltid vara hingst nummer 1.

Till Linus (som gett mig smeknamnet): Visst fixar du brudar som man kan pumpa? Perfekt! Vi ses puss puss.

Jag fick inte något svar från någon av dom.

Sen när jag for tillbaka till kollektivet vid klockan 1 så hade jag glömt nycklarna.

Jag ringde Linus:
Mattias: Vart är du?
Linus: På corona
Mattias: Jag har glömt nycklarna och låst ut mig.
Linus: Jaha ring Jonas

Jag ringde då Jonas:
Mattias: Vart är du?
Jonas: På Scharinska
Mattias: Jag har låst ut mig
Jonas: Va? , vad säger du?
Mattias: Jag har låst ut mig kommer inte in
Jonas: Jag hör inte vad du säger
Mattias: JAG HAR GLÖMT NYCKLARNA OCH LÅST MIG UTE
Jonas: Jaha ring Linus

Jag satte mig på taket på cykelskjulet och väntade:
En kvinna (ca 20+ år) står och kollar upp mot en balkong, vänder sig ett tag mot mig och frågar:
Talar du svenska?
Mattias: Ja
Kvinnan: Tror du man kan klättra upp till balkongen (som låg på andra våningen red:s anmärkning)
Mattias: Tja vi kan kolla (kommer ner till henne)
Kvinnan: Så vad tror du?
Mattias: Jag tror det nog går, via cykelskjulstaket och den andra balkongen.

Vi klättrar upp dit, där hennes pojkvän visar sig bo. Det är tänt och vi bankar på fönstret hårt. Ingen öppnar och vi misstänker att hennes pojkvän är på Corona. Kvinnan får låna min mobil och ringa till sin pojkvän och hans kollektivvänner. Inget svar någon gång och vi står på balkongen och väntar, vågar inte gå ner. Vi pratar om förhållanden och hon kändes lik Gia till sättet och jag hennes pojkvän, så det gick verkligen att relatera till deras förhållande. Vi står och väntar i över en timme då helt plötsligt någon går i köket. Då har båda pojkarna legat och sovit där inne och inte vaknat.

Mattias: Hej jag är en granne som blivit utelåst
Grannen: Eh hej

Jag går och väntar i trappuppgången klockan 3 kommer Jonas cyklande (han har halkat 5 gånger på sin cykeltur).

Sen blev det juleskum och sängen. En lyckad kväll var det ändå.

Presentation

Omröstning

Är Tom Kaulitz en dålig förebild?
 Ja
 Nej
 Nej, fast synd på matematiken bara

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25 26 27
28
29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards