Alla inlägg under maj 2008

Av Mattias Pettersson - 31 maj 2008 05:38

Så bestämde jag mig för att skjutsa en tjej hem till Grisbacka så att hon mot sin vilja inte skulle behöva övernatta på Språkgränd. Lite segt kan tyckas, men Ålidhem är sagolikt vacker i den nyuppstigna "Juni"solen.

Jag har fått igång mp3 nu när jag cyklar. Njuter av livet, tyvärr så ger livet mig skolarbete, det gillar jag inte.

Allt är vackert och nu vill jag bli lyckligt sommarkär!

Av Mattias Pettersson - 29 maj 2008 16:27

Tänkte bara meddela att i Juni kommer det bli en bloggexplotion! Då kommer ni få en djupare inblick i min värld. Drömmar och förhoppningar, sorger och farhågor. Då kör vi!

På återseende!

Av Mattias Pettersson - 20 maj 2008 16:43

Först mejl från chefen...

 Hej Mattias
Du gör en jättebra blogg. Kul också att fler och fler har fått upp ögonen för den. Vi tänker även köra på i tidningen med det du skriver.
Läs här lite beröm som kommit in.
ha det!
Ingvar Näslund
----
att Mattias Petterssons fotbollsblogg är det bästa som hänt den här nättidningen, den slår VF:s fotbollsbloggar med hästlängder. Om det inte var så att den är lite partisk så borde han nästan få betalt för sitt arbete, mycket underhållande läsning


Någon språkgrändare som mejlat in för att utöva påtryckningar om gratis prenumeration på vk kanske?





Middagen gick bra tycker jag, några reflektioner:

Sorbet tar sjukt lång tid på sig att frysa
Även om biffar verkar lösa ska man inte tillsätta extra mjöl
Páll har en förmåga att överskatta mängden räkor som behövs till avokadosoppa.
Tobleronens familj är bra på charader, sämre på att beskriva kändisar.
Föräldrarna kände sig tvungna att lämna 20 kr per KJ-vykort trots att jag påpekade att dom fick dom gratis.
Alla föräldrar hade med antingen choklad eller blommor.
Det blev mycket disk, men Páll är riktigt duktig på att diska och nu har jag nog en disk innestående.
Pálls familj vann ganska överlägset kändisleken, men det uppstod vissa gnäll särskilt från Erling när man var tvungna att leka eller ännu värre göra charader.
Unga och vuxna har ibland samma humor, ibland inte.
Läkarn gjorde inte avsugningscharaden på Bill Clinton.
Tobleronen tycker att det gick bra men att det var skönt när alla hade gått.
Pálls syster smygsmsade under middagen.

Av Mattias Pettersson - 17 maj 2008 22:46

Imorgon är päronen till språkgrändskollektivet inbjudna på middag. Vi tänkte börja med förätt avokadosoppa, huvudrätt några bön(?)biffar, klyftpotatis och rödvinssås, limesorbet till efterrätt och dyr choklad med kaffé efteråt.

Frågorna som man vill ha svar på:

Vilka föräldrar dominerar konversationen?
Har Tobleronen som han påstår en omogen relation till sina föräldrar?
Kan vi laga mat?
Kommer jag få något annat gjort imorgon?

VK har flyttat upp mig lite grann igen, bra så.

Av Mattias Pettersson - 16 maj 2008 11:49

Som de flesta vet bloggar jag ju på vk.se om fotboll, detta har tagit upp större delen av min bloggtid. Men det faktum att jag varit högst upp på startsidan och sedan knuffas ner till en mer undangömd plats gör att jag vänder min uppmärksamhet mot denna blogg igen.

En liten uppdatering:

Lördag lyckad fest men en alldeles för trött Mattias.

Veckan som varit, undervisat på östra i en inavlad klass (2 eller 3 kärlekspar)

Varit på teater, skulle vara en komedi men mer en personskildring tycker jag. Kultursnobben läkaren gillade det. Jag och Tobleronen tyckte den var helt okej.

Solcellstentan, var bäst i klassen som väntat.

Andra skoljobb, skriver inte sig själv tyvärr.

På Lördag IFK Umeå, rolig match. Ser oss som knappa favoriter. Det gör inte nordicbet som har 2.85 på oss och 1.80 på IFK Umeå.

På kärleksfronten intet nytt.

Av Mattias Pettersson - 11 maj 2008 16:58

Är ändå relativt nöjd med festen. Som anordnare tycker jag att vi gör det bra. Däremot hade jag kunnat vara lite mer party. Fotbollsmatchen satt i och jag blev ganska tidigt väldigt trött.

Det konstiga var att festen peakade vid 11.

En annan rolig detalj var att många hade uppfattningen att herr Stálin anordnade festen. HAn hade jobbat duktigt med att bjuda in folk men dök själv inte upp förrens efter 11.

"Jag hade en del saker att göra och det tog lite längre tid änm vad jag trodde"

Stálin är allt bra härlig :)

Av Mattias Pettersson - 9 maj 2008 00:36

Idag gick jag och Toblerone runt till grannarna och varslade om festen på Lördag. Av bara farten råkade vi bjuda en småbarnspappa, en 12-åring och en fyraåring på festen.

När Tobleronen sköter snacket då är det en framåtanda som råder!

Av Mattias Pettersson - 8 maj 2008 11:16

Hej igen

Ville bara säga att du direkt seglat upp som en av de mest lästa bloggarna på vk.se. Kul!

Keep up
Ingvar Näslund


Svar: Vad roligt, vem slår mig?

Mvh Mattias

Presentation

Omröstning

Är Tom Kaulitz en dålig förebild?
 Ja
 Nej
 Nej, fast synd på matematiken bara

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards