Alla inlägg under april 2008

Av Mattias Pettersson - 29 april 2008 22:57

Det blir inget Uppsala på valborg i år, vilket känns lite trist eftersom de flesta av mina vänner är där. Men jag ska ge några anledningar till varför det inte blir så.
1. Mitt blåöga drar ner chanser till att hitta någon kärlek. (trots att jag kan spela på att vara ett offer eller en tuffing).
2. Jag har mycket skolarbete att göra och saker att läsa innan Måndag.
3. Jag har en hel del disk där hemma
4. Har tre träningar under tiden och premiärmatch på Lördag.
5. Kan bara stanna där i typ tre dagar och det kostar pengar att åka dit.
6. Jag är bjuden på sillunch och grillning hemma i Umeå.
7. Folket kommer ha väldigt roligt även om jag inte kommer ner.

Men det hade varit kul och träffa Gin och Yang, så det får bli en annan gång. Ska för övrigt börja blogga om div 4 på vk.se.

Dagens tillgång: Jag blir inte hispig av att ha stökigt omkring mig
Dagens brist: Det blir lätt så att jag har det stökigt omkring mig.

Av Mattias Pettersson - 29 april 2008 22:11

Skrev tenta i solcellskursen idag. Lite annorlunda på den här kursen är att pappa är examinator och har gjort tentan. Den var ganska lång och utförlig och den tog hela tiden ut att göra och slutade i 22 sidor. Att ha pappa som examinator är inte helt ultimat eftersom det är troligare att jag drar nackdel av det än fördel. Hursomhelst så tror jag att det gick bra som vanligt.

Jag var tvungen att titta i den äldre versionen av physics handbook idag för att kolla om ett värde i den var anorlunda. Jag gick till skrivvakten och frågade om lov, hon följde med efter. Jag gick till frågan och sa:

- Du kan jag få kolla i din physics?
- Nej, jag ska ha den till mitt räknande stammade han fram nervöst
- Ja men jag ska bara kolla en snabb grej
- Nja, ja okej då svarade han fortfarande nervöst.

Jag kollade i boken och lämnade sedan tillbaka den. Sedan slog det mig varför frågan varit så nervös. Han har ju en massa fuskanteckningar i sin formelsamling och tänkte nog att jag skulle avslöja honom. 

Tja

Av Mattias Pettersson - 28 april 2008 17:21

Någon gång nästa vecka så ska jag återvända till barnen i min roll som den beryktade men synnerligen mjäkiga piraten kapten blåöga. Man kan väl säga att jag verkligen gått in för rollen den här gången.

Dagens tillgång: Jag är bra på att vinna olika saker (t.ex. kluns)
Dagens brist: Jag kan vara en dålig förlorare

Av Mattias Pettersson - 27 april 2008 04:19

Jag skrev ett inlägg där jag hade räknat upp 30 st brister med mig själv. Det inlägget försvann.

Istället så ska jag låta er bloggläsare lära känna mig mer genom att varje dag publicera en brist som jag har och en tillgång.

Tillgång: Jag är söt
Brist: Jag är inte snygg


Annars så har det varit en intressant kväll där jag bland annat försökte stoppa ett bråk genom att cykla mellan kombattanterna och på så sätt sära dom (Innan de hunnit springa på varandra).  Män är verkligen testosteronstinna, fast det var en aggresiv kvinna med i bråket också. Hon hade attityd! 

Av Mattias Pettersson - 24 april 2008 23:18

Efter att ha umgåts med Jacky så känns det som att det kommer gå bra det här. Det var trevligt, men inte fantastiskt trevligt. Jag kommer att kunna gå vidare med mitt liv och samtidigt så kan hon fortfarande vara en del av mitt liv.

Det känns bra, det känns lugnt, jag har kontroll.

Av Mattias Pettersson - 24 april 2008 00:27

Jacky är tillbaka och det är lite delade känslor omkring det. Det är verkligen roligt att höra från henne igen och jag blir alldedes glad när jag pratar med henne. Verkligen som en bästa kompis, men på samma gång känner jag skam över att jag känner så. Det känns som att jag är för glad över att hon är tillbaks och att jag inte borde vara det. Jag ska ju gå vidare med mitt liv.

Min förhoppning är att kunna gå vidare med mitt liv men att ändå ha kvar henne i mitt liv. Jag tror att jag ska klara det, jag vet vad jag vill. Troligtvis så åker hon till London om 5 veckor så jag hinner nog inte bli förälskad igen ändå.

Av Mattias Pettersson - 22 april 2008 23:45

Efter att på Guifbloggen tippat våran serie så har jag rört upp många känslor. Jag har t.o.m blivit nominerad till världens dummaste person, lite lustigt eftersom jag är så smart :)

Saxat från Guifs hemsida:

"Lars | 2008-04-22 21:47:09
guif.bloggagratis.se/2008/04/21/658063-bloggen-tippar-division-4-sodra-vasterbotten/

Mattias Pettersson, förmodligen världens dummaste person!"


För övrigt borde ni läsa på www.kungjens.eu, första artikeln är ren och skär korpenpoesi!              

Av Mattias Pettersson - 21 april 2008 17:36

Såg första avsnittet igår, början är lite seg, men det blir mer spännande mot de sista frågorna.

Här har vi en klassiker från USA

Presentation

Omröstning

Är Tom Kaulitz en dålig förebild?
 Ja
 Nej
 Nej, fast synd på matematiken bara

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20
21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards