Alla inlägg den 2 april 2008

Av Mattias Pettersson - 2 april 2008 23:38

Smutshunden. hans bror Páll och läkarn diskuterade inför fotbollssäsongen, jag kallar de för Kung Jens i konversationen som skedde mellan oss.

Kung Jens: När ska vi sätta igång med konditionsträningen?
Mattias: Ska vi börja med konditionsträning vad roligt.
Kung Jens: Men du får inte vara med.
Mattias: Men vadådå?
Kung Jens: Du kommer ju bara driva upp tempot.
Mattias: Men kan vi inte köra en legendarisk konditionsträning som är jättejobbigt, värsta teambuildingen ju.
Kung Jens: Nä du får inte vara med har vi ju sagt
Mattias: Men ni kommer ju typ bara lufsa runt lite hipp som happ och springa som någon slags social verksamhet.
Kung Jens: Precis, men det kommer ändå ge träning.
Mattias: Ja men med mitt upplägg skulle det ge mer
Kung Jens: Men då skulle ingen vilja vara med, du får inte vara med du skulle bara gnälla på oss andra.

Känns ju verkligen som man är en i laget. Vilken mobbing...

Av Mattias Pettersson - 2 april 2008 15:29

Det börjar gå bra med fysiken nu. Har varit bäst i klassen på 3 av de 5 senaste tentorna, näst bäst på en och skrivit högsta betyg på allihop. Mitt fysiksjälvförtroende börjar så sakteliga öka. Men jag är ju inte så mycket för att tävla egentligen :P

Frågan var så nöjd med sitt tentaresultat (en 4:a) att han började hyperventilera.

Har beställt nya kung jens-tröjor nu och anmält GCK Superlirarna till Umeå fotbolls festival. Upptäckte att man fick ha två licensierade spelare i herrklassen vilket öppnar för att jag kan spela och Eric G kan vara målvakt.

Konversation mellan mig och en utlänning (pakistanier månne?)idag.

Utlänningen: aljlheldjhajhö
Jag: What?
Utlänningen: Can I ask you a question?
Jag: Sure
Utlänningen: Why are you taking photos all the time?
Jag: Well the teacher is my dad so I wanted to take a picture of him as a memory, and today I was late so I tried to take a photo of the black board so I could skip writing it down.
Utlänning:....Okay.....Where are you from?
Jag: Sweden

Utlänningen går iväg, han har även sett mig ta ett foto av tentaresultaten, han är troligtvis inte nöjd med de svar han har fått.

Av Mattias Pettersson - 2 april 2008 00:19

Som ni ser på bilden klarade jag som väntat godkänt på min förra kurs. Nästan alla mina vänner klarade sig också, extra kul med Klasse som hade väntat sig en omtenta. Frågan klarade sig även. Tyvärr gjorde inte min goda vän Tensorprofessorn det, men han brukar som alltid klara sig tillslut så jag är inte så orolig.

Nu läser jag kursen solceller har min pappa återigen som lärare (5:e kursen). Han är rätt söt när han lär ut ser nästan ut som en professor....

Presentation

Omröstning

Är Tom Kaulitz en dålig förebild?
 Ja
 Nej
 Nej, fast synd på matematiken bara

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20
21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< April 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards