Alla inlägg den 5 april 2008

Av Mattias Pettersson - 5 april 2008 02:49

21.30 Jaha innan jag visste ordet av hade alla kollektivvänner flytt och lämnat mig ensam kvar. Smutshundet ringde och sa att de skulle till Pipes jag var halvtaggad eftersom jag inte har någon cykel att tillgå. Men helt plötsligt var jag utlämnad, jag ringde Finch hon skulle till Olles och sa att jag kunde komma dit. Hon sa att jag kunde ringa på en timme, men eftersom jag saknar pengar på mobilen så kom vi överrens att hon skulle ringa mig när de kom ner.

Med både Smutshunden, Praktikanskan, Maggan och Finch nere på stan så kändes det som det bästa alternativet. Jag satte mig på bussen tog ungdomsbiljett (sparade 5 kr) och åkte ner på stan. Gick först till Pipes, ingen var där så jag gick runt lite på stan och kollade lite vart det var drag. Funderade ett tag på X3M men sen tog jag mitt förnuft till fånga och gick vidare. Strosade säkert runt på stan i en halvtimme, gick på pipes ingen smutshund, strosade en halvtimme till på stan, gick på pipes träffade en J.Backe Han hade pratat med Smutshundet och Smutshunden hade enligt J.Backe sagt att han var på Pipes med Páll. J.Backe ringde Smutshunden och hörde ingen ting men enligt J.Backe så var de på kiosken vid bågenhusen. Vilken kiosk tänkte jag och kollade på nattöppet, hittade dem inte började bli uppgiven och köpte en chokladkaka för att tröstäta. Träffar Rebaz utanför nattöppet.

Går tillbaka till pipes hälsar J.Backe att jag far nog hem nu. På vägen till Vasaplan ringer Finch de hade kommit med på en senare buss, men på Olles var det inte så mkt drag och inträdet var 100 kr. Jag funderade ett tag på det men det kändes inte rätt att möta några vänner i det halvbittra tillståndet jag befann mig i just då (men jag var inte bitter på någon utan bara omstä'ndigheterna). Gick till Vasaplan för att ta nästa buss hem. Nästa buss gick 50 minuter senare 00.40 FAN!

Bestämmer mig för att gå hemåt. På vägen kommer jag på att jag lika gärna kan gå på corona. Men inte hade jag något kårleg med mig och jag börjar frysa rejält för av någon anledning hade jag bestämt mig för att ta vårjacken. Det snöar, blåser och är kallt, Jag går runt och skriker Håkan Hellström låtar främst "Vi två 17 år". 

Men på corona står i allafall Ullis i kassan så jag får komma in som student ändå (Äntligen en vändning). På Fredagar är det inte lika mycket drag på corona. Jag står och dansar och blir omkringputtad på dansgolvet, jag har lite ont i min häl. På slutet träffar jag en amerikan från Missisippi som är duktig på svenska och ska arbeta som tolk på amerikanska ambassaden. Vi pratar på vägen hem och jag tar hans nummer så han kan komma på våra fester och ta med vänner. Utbytesstudenter is the shit, väldigt outgoing är dom och vill gärna träffa nya människor.

Nu är jag trött i både kropp och själ och särskilt i foten. Det har varit mycket gång ikväll i halvrisigt väder. 

Presentation

Omröstning

Är Tom Kaulitz en dålig förebild?
 Ja
 Nej
 Nej, fast synd på matematiken bara

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20
21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< April 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards