Alla inlägg den 8 april 2008

Av Mattias Pettersson - 8 april 2008 23:57

Misstror besöksstatistiken. Tror inte att jag har så många dagliga läsare, mer tillfälliga läsare som kommer via bloggen genom att söka efter någon amerikansk delstat eller någon sjuk kombination som KG Bergström + sex. Månadssiffran på besökare misstänker jag kommer att skrivas upp snart. Annars så innebär det att jag har minst 25 dagliga läsare. Av kommentarerna att döma så tror jag inte på det. Det är nog mest smutshunden och någon till som läser.

Av Mattias Pettersson - 8 april 2008 23:40

Alex skickar SMS

Till: Pelle Porseryd

Klockan 20.57

”Verkar vara fin stämning i studion... Har ni supit dem fulla?”

  Alex får SMS

Från: Pelle Porseryd

Klockan 21.00

”Fernethörnan i foajen funkar fint”

  Alex skickar SMS

Till: Pelle Porseryd

Klockan 21.01

”Hoppas tönten brolle åker. Det gör han, va?”

  Alex får SMS

Från: Pelle Porseryd

Klockan 21.05

”Vi riggar ju alltid sånt här så absolut om du vill. F ö har anton din lur”

  Alex skickar SMS

Till: Pelle Porseryd

Klockan 21.05

”Ha ha ha. Som vanligt. Han tog min förra också.”


Detta blir ett stort ramaskri och många blir upprörda

Brolle JR svarar med ett öppet brev där han bland annat skriver:
 

Jag tänker inte ge mig in i en medial pajkastning om vem som gjort vad eller inte gjort vad. Det tråkiga är att inte att de skrev det dem skrev om mig. Det tråkiga är att många av dem som röstar har fått sitt företroende raserat för tv4 och för telefonomröstningar överlag, av en högt uppsatt programchef på tv4. Hur DE skall säkerställa förtroendet igen är något DE borde se över.

Mattias anser: Alex Schulman kan vara ett svin javisst. Men folk är fan dum i huvudet, vems förtroende för omröstningar har egentligen förstörts?

Alex Schulman och Calle Schulman skriver:

Vi kan nu avslöja att Pelle Porseryd har riggat grejer förut. 1000apor ger er här hela listan på de skandal-sms som Pelle Porseryd skickat till Alex Schulman genom åren. Det är en skakande läsning om en maktfullkomlig, intrigerande madman som styr och ställer i Sverige och världen.


SMS FRÅN PELLE PORSERYD TILL ALEX SCHULMAN:

"Jag tror vi sätter Perelli som vinnare. Frågor på det?"
Under Melodifestivalens finalkväll, klockan 21.12


"Nä, nu tycker jag att vi byter regering i det här jävla landet. Jag riggar och fixar, hörs sen."
Valdagens morgon, den 16 september 2006.


"Nu river vi murjäveln."
Under ett besök i Berlin den 9 november 1989.


"Vi kör på Peking den här gången."
Dagen innan den olympiska kongressen 1996, när man tillkännagav vilket land som skulle få OS 2008.


"Nu droppar vi två små rackare över Japan, tycker jag."
Dagen efter Pearl Harbour, den 5 augusti 1945.


"Nu korsfäster vi den jäveln! Han snackar bara en massa skit."
År 33 eKr, på besök i Rom.


"Nä nu får det fan ta och bli lite varmt på den här skitplaneten"
År 10 000.


"Varde ljus"
Begynnelsen.


1000apor har halvhjärtat sökt Pelle Porseryd för en kommentar.





Av Mattias Pettersson - 8 april 2008 10:32

Dagens citat:

"Umeåpubliken stundtals vred sig av skratt, åtminstone på de bakre raderna."

/VK:s recensent, som själv var splittrad i sin bedömning av Jonas Gardells show, kunde inte undgå att notera entusiasmen från de som satt längst bak (kolla Mattias blogg så kan ni se vart han och company satt).

Presentation

Omröstning

Är Tom Kaulitz en dålig förebild?
 Ja
 Nej
 Nej, fast synd på matematiken bara

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20
21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< April 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards