Alla inlägg under juni 2008

Av Mattias Pettersson - 20 juni 2008 13:57

Slutresultat 3-0 vinst KJ, de globala pimparna lämnade matchen slagna och mållösa. De två inledande matcherna i serien hade de imponerat med två stora segrar. Antingen hade de ett annat lag då eller så var de andra lagen dåliga eller så gjorde vi laget dåliga. Personligen så imponerade inte pimparna särskilt mycket på mig, de var gedigna fotbollsspelare javisst, men de visade prov på dålig kreativitet och hos flera stycken en sån här vidrig hockeykillementalitet.


Men det faktum att Global Pimps sög ska inte ta ifrån oss en bra genomförd match. Vi spelade som vanligt i år ett 3-2-1 med ett lågt försvarsspel och snabba omställningar. Detta visade sig passa extra bra mot ett Global Pimps som vaggades in i en falsk trygghet och spelade ett långsamt ofinurligt passningsspel. Vi däremot ställde om blixtsnabbt så fort som vi vann boll. Taktiken som vi spelar i år är inspirerad av maestro Egil ”Drillo” Olsen.


Totalt sett så tycker jag att vi gör en mycket gedigen insats. Ytterbackarna förstärkta med Linus Jansson gjorde en mycket bra insats med ett aggressivt försvarsspel. Anders Olsson helt felfri som mittback, inlånade Simon Rasmussen och Tobias Rosqvist samt Jag och Eric Grundström slet på mitten. På topp så slet var kapten Joel Hultdin förtjänstfullt, spelade vårdat genom att ta emot bollen vänta in mittfältare och sen spelade iväg bollen. En fantastisk insats som kröntes med 3 mål. Tyvärr för Joel så överskuggades hans prestation av en lysande Johan Phalén i målet. Phalén gick på vatten och spelade hur stabilt som helst. Det kan man inte säga om Global Pimps målvakt som var sämst på plan!

Jag tycker vår första halvlek var bättre än den andra, detta trots att vi vann andra med 2-0. Problemet vi hade i andra halvlek var att mittfältarna kom stundtals för långt ner i banan nästan i knä på backlinjen. Vi fick inte heller upp bollen till forwards som kunde hålla fast den. Det tredje problemet vi hade var att mittfältarna inte riktigt orkade ställa om defensivt och offensivt. Trots detta gjorde mittfältarna en bra match på en mycket krävande position. Tobbe Ros tyckte inte det funkade med att pressa motståndarna i mitten, personligen tyckte jag att det gick väldigt bra. Men det är en diskussion som vi får ta senare. En annan diskussion är huruvida vi ska spela i vita eller svarta shorts och strumpor. En omröstning är att vänta.


Att lämna vårsäsongen obesegrade med en vinst och en oavgjord får ses som en godkänd start på säsongen. Men det är på hösten som det verkligen gäller och ledningen låter hälsa att man hoppas att alla sköter sommarträningen i år (gäller särskilt mittfältare). Det handlar inte om att ”vätskeladda” som Linus brukar förorda. Utan ledningen förordar hård fysisk träning i finaste Sovjetstil. Jag själv anmäler mig som personlig tränare om någon har svårt att komma igång. Ni är förstås även hjärtligt välkomna att följa med på några av mina joggingrundor i sommar.

Till sist en stilla reflektion, Joel kommer att spela 30 minuter som forward varje match som det ser ut nu. Detta innebär att han lär vinna poängligan i år igen, det känns faktiskt lite tråkigt. Jag hade på känn att i år var det min tur. Får väl bli att sikta in sig på att vinna assistligan. Glad sommar alla Kung Jensare!



/Ledningen via Mattias Pettersson

 

Av Mattias Pettersson - 8 juni 2008 10:53

Helgen har varit händelserik och skolarebetet har tyvärr blivit lidande utav detta. På Fredag var det Go Knas, väldigt roligt, mycket dans. Tyvärr så strök ett gammalt ragg (som jag behandlat dåligt) runt omkring mig. Detta innebar att jag fick gömma mig lite då och då.

På vägen hem så blev vi anfallna av två måsar, Stálin blev huggen i huvudet. I Lördags hade vi fotbollsmatch och det blev 2-2, roligt att notera är att Eric börjar få mer och mer av tränarens förtroende och gjorde nu en 20 minuters gedigen insats. På kvällen så firade vi att praktikanskan tagit journalistexamen, god mat och mycket folk.

På kvällen följde livliga diskussioner där framför allt Strejknovisky, Maggans pappa och Smutshunden var mest aktiva. En som däremot inte var så aktiv under vattenfotboll var Tobleronen, han ville väldigt ogärna bli blöt.

Till sist en liten filmsnutt från goknas:

Av Mattias Pettersson - 3 juni 2008 01:38

Grunk

Eric Grundström bjöd på stor show i utvecklingsseriematchen mellan GUIF och Röbäck (9-0)


Mycket intressanta saker att skriva om idag, både här och på VK-bloggen. Tyvärr har jag inte tiden att skriva allt eftersom jag kommit igång med mitt pluggande och det är väldigt känsligt för störningar.

Idag upptäckte jag att min usbminne var trasigt (där rök några skolarbeten), jag åt en trevlig middag på Pipes (återkommer någon gång i bloggen till något av de mycket intressanta samtalsämnen som togs upp, här finns råmaterial till flera blogginlägg). Sedan drog jag förbi till Ålidhem arena där dagens höjdpunkt inträffade utvecklingsmatch mellan GUIF och Röbäck.


Jag kom alldeles lagom till den smått magiska andra halvleken. Som forward spelade KJ-bekantingen Eric Grundström och han bjöd på stor underhållning.

Eric har det inte lätt och måste bevisa extra mycket just för att han stått i mål så pass länge. Vid sidan av hade han en del belackare som gnällde på hans bristfälliga teknik. Det roliga är att Erics spel är så fulsnyggt, avigt hackigt på något sätt med en vid första anblicken tafflig teknik. Men hans belackare tystnade ju längre matchen led då Eric bjöd på stort artisteri.

Redan i första halvlek hade han gjort ett mål. I början av den andra springer han sig ren får bollen för långt ifrån sig närmar sig förlängda mållinjen, men på något sätt klackar han på ett lite fumligt sätt bakåt till en fristående GUIFspelare som gör mål.

Sedan nickar han snyggt in ett mål till. För att sedan ta emot bollen och lägga till den med två taffliga tillslag och smeker sedan fram bollen med en perfekt yttersida till en fristående GUIF spelare.

Sen matchens höjdpunkt. Eric trycker sig bokstavligen förbi två spelare. Får bollen till synes för långt ifrån sig. Men hinner just före målvakten och klackar bollen lite bakåt och kör sedan döende svanen, straff!
Eric snor straffen från ordenarie straffskytt och efteråt är tränaren rasande på honom.

Eric avslutar matchen med att renspela en kille med en snygg klack samt göra en assist till en kille som har bara att lägga in den i öppet mål.

Vilken show det var, jag njöt från läktarplats av Erics fantastiska fulsnygga spel, det är inte graciöst men det går framåt. A-lagstränaren var väldigt nöjd med Erics insats och Eric blir kanske uttagen till truppen nästa A-lagsmatch.

Eric gjorde 6 poäng i 9-0 matchen (3 mål och 3 assist) och som en av dom som låg bakom hans transfer till GUIF och KJ så var jag mycket nöjd!

Presentation

Omröstning

Är Tom Kaulitz en dålig förebild?
 Ja
 Nej
 Nej, fast synd på matematiken bara

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards