Alla inlägg under januari 2008

Av Mattias Pettersson - 31 januari 2008 21:59

Or is it....

Av Mattias Pettersson - 30 januari 2008 22:43

Igår följde jag det republikanska primärvalet i Florida på CNN, kunde inte somna förrens 05.30 Jag ska nu gå ut med en projekted winner för republikanska partiet och det är John Mccain. Det enda reella hotet mot John Mccain är affärsmannen Mitt Romney som fick möta ett svidande nederlag igår, när han förlorade Florida med 5 procentenheter och därmed alla delegater till Mccain. Det enda som talar för Romney är att han har betydligt mer pengar kvar än Mccain och kan kampanja mycket hårdare i de övriga staterna.

Här är dock flera fakta som gör att Mccain är klart en frontrunner. Mccain har hittils ledit de nationella opiononsundersökningarna med 8-9 % och nu är det inte långt kvar till supertuesday. Giuliani kommer att hoppa av racet och allt tyder på att han kommer ansluta sig till Mccain och stödja honom (de delar samma syn på utrikespolitiken, slå till hårt mot jihad-fundamentalisterna). Huckabee är fortfarande kvar i racet och kommer slåss om samma röster som Romney nämligen de konservativa rösterna. Bland konservativa är Mccain nämligen inte lika populär, inte minst för att han röstat emot två förslag av Bush till skattesänkningar. Sedan har Mccain momentum nu efter segern i Florida.

Demokratiska valet då? Hillary Clinton vann en betydelslös seger i Floridas primärval igår. Florida har nämligen blivit straffat av demokraternas valkommision för att ha tidigarelagt primärvalet, (republikanerna i Florida får bara skicka hälften så många kandidater som brukligt). Men nu har John Edwards hoppat av vilket kan gynna Barack Obama, så därför säger jag att bland demokraterna är det "to close to call".

Förövrigt har Rudy Giuliani gjort århundrades sämsta valkampanj.

Dagens fråga, hur mäter man hur många kalorier man förbränner, egentligen?

Av Mattias Pettersson - 30 januari 2008 02:13

Har skött sig väldigt bra på GUIF-träningarna

Av Mattias Pettersson - 30 januari 2008 01:59

Allt går väl att resonera logiskt. Lyssna bara på den snälla mannen.

Intressanta kommentarer också, som den här:
"i like this video! its great lol and evolution....well ill just say..i did not come from a monkey!! sorry...i was created in gods image! lol and if evolution is real...why haven't we seen anything evolve yet...humans have been around for a while now and ya would think we may see some evidence of evolution....dosent even have to something big...just anything...yea hasnt happened and wont... great video!!!!! :D PRAISE GOD!!!! "

Av Mattias Pettersson - 28 januari 2008 22:34

Magdalena Forsberg har en gång sagt:
-"Det viktiga är inte viljan att vinna utan viljan att förbereda sig för att vinna."
Jag tror att det citatet kan passa bra in på taktiken man kan ha när det gäller att skaffa flickvän.

Först och främst handlar det om att förbereda sig själv för ett förhållande. Man ska gärna ha en idé på hur man vill ha det i ett förhållande och sedan en bild om hur man själv fungerar i ett förhållande. Efter det kan man sålla lite i vilka tjejer som man skulle kunna tänka sig vara tillsammans med.

Efter detta gäller det att förbereda sig för den framtida bataljen, när man ska övertyga flickan att just man själv är rätt person. Här handlar det om stenhård försäsongsträning. Man bör träna upp sina social skills så att man kan föra en intressant konversation med de flesta människor. Här handlar det om att ganska snabbt kunna komma in på ämnen som engagerar. Att vara genuint intresserad av vad den andra gör och drömmer om att göra eller vad den andra har för tankar om livet brukar ofta kunna vara ämnen som engagerar. Det gäller att lyssna bra och få den andra att prata mycket om sig själv utan att den för den skull tänker på det själv. En annan grej man kan träna upp är sitt utseende. Köpa lite snygga kläder, träna och ta hand om sin hy med olika hudkrämer.

En viktig detalj är att man måste träffa på dessa tjejer som kan vara potentiella flickvänner. Det finns olika ställen man kan träffa på tjejer, men en bra idé är att skaffa ett stort socialt nätverk. Socialt nätverk kan man bygga genom klasskamrater, arbetskamrater, datingsidor eller folk man bara råkar stöta på. Finns olika ställen att ragga på personligen föredrar jag att ragga på fester, då personligheten också kan träda fram. Men på krogen har jag förståt att man bara ska ta för sig som på ett buffébord (så barbariskt och ocivilicerat).

Hursomhelst är det viktigt att man utstrålar självförtroende och självkänsla när man raggar. Man ska visa vad man vill utan att vara övertydlig.

Hur kommer det gå för mig då?

Ganska dåligt tror jag tyvärr. Känns som att det finns få tjejer som passar in i min flickvänsprofil.

Men det är ganska skönt att vara singel och göra precis vad man vill också. 

Av Mattias Pettersson - 28 januari 2008 00:02

Folk kan tycka att jag tävlar i allt, men det gör jag faktiskt inte. Jag tävlar t.ex inte om att komma först till skolan på morgonen (det har jag inte gjort sen förskolan). Däremot har jag ryckt ifrån Linus inaktiva blogg om mest unika besökare under Januari månad. Under två timmar på Söndagskvällen besökte smått fantastiska 40m stycken min blogg. Var de kom ifrån är helt oförklarilgit. Någon hade iaf på Googlat på Ana Ivanovic + sex.

En som däremot inte har så många läsare är Joels blogg, gå in och kolla under länkar. Glöm inte heller att rösta på senaste omröstningen.


Annars så har vi ikväll diskuterat en framtida städhjälp i vårat hushåll på Språkgränd. Tack vare borgarna kan man göra avdrag för det numera, tror jag. Linus vill ha hit en 20-årig Thailändska medan jag själv skulle föredra en 67-årig polska.

Jag funderar på att chockera Umeå genom att sätta upp kontaktannonser med mitt namn och mailadress på Universitet. Kan bli två problem, dels att man blir ökänd. Dels att jag är inte riktigt säker på att jag vill inleda ett förhållande riktigt än. Däremot vill jag väldigt gärna träffa den rätt.

Ni har slutat kommentera! Skriv gärna en kommentar och berätta om vad ni skulle vilja att jag tar upp i bloggen.

Lika som bär?





Av Mattias Pettersson - 27 januari 2008 04:21

Jag var nog ett svin ikväll, sånt som händer kanske

Inga mer matcher nu, bara försäsongsträning

Av Mattias Pettersson - 25 januari 2008 10:29

Jag gillar att fler och fler hittar till bloggen. Däremot grämer jag mig att Linus trots att han inte skrivit ett inlägg på hela månaden har mer unika besökare per månad än vad jag själv har. Rubriken med vanliga sökord är ett försök att jämna ut siffrorna. Just nu ligger jag 14 besökare bakom Linus.

Igår förklarade jag fel för två elever på fysiken och jag skämms så mycket att jag knappt vill gå till skolan idag. Så jävla pinsamt, men en dementi till dessa elever ska ske! I morse hade vi en champagnefrukost igen, väldigt trevligt, champagnen denna gång var en Jean-Maire lite sötare än den förra champagnen.

Många undrar förstås om jag var med i bråket på Östra. Mitt svar är tyvärr nej och hade jag varit inblandad så hade ambulansen snarare än polisen behövt dyka upp. Förövrigt är Östra bra för jag kan låtsas vara elev och få gratis lunch.

Nu när jag lägger mig på natten så är det faktiskt någonting bra på tv. Nämligen Austrailian Open, som tyvärr börjar gå mot sitt slut. På damsidan har Maria Sharapova imponerat stort och bland annat slagit ut den imponerande världsettan Justine Henin (6-4,6-0) i finalen så möter hon troligtvis Ana Ivanovic.

 VS

Min personliga favorit är Ana Ivanovic. Men hon lär nog inte vinna.

På herrsidan som jag tyvärr inte kunnat följa lika mycket möts jätteskrällen Jo-Wilfried Tsonga och antingen Novak Djokovic eller Roger Federer som i detta nu möts i en match som troligtvis kommer bli mycket jämn. Djokovic som är uppkomlingen och hittils inte förlorat ett set möter en Federer som inte imponerat lika mycket i Austrailan Open men som nog kan vara bäst när det gäller.

VS OR

Det ska sägas att det är mycket svårare att hitta bilder utanför tennisbanan på herrtennisspelare jämfört med damtennisspelare förutom typ Mauresmo. Undrar varför det är så?

Svenska handbollslandslaget åkte ut, men frågan kvarstår vilket landslag är egentligen fulast?

Presentation

Omröstning

Är Tom Kaulitz en dålig förebild?
 Ja
 Nej
 Nej, fast synd på matematiken bara

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7 8
9
10 11 12
13
14
15 16 17
18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards