Direktlänk till inlägg 28 januari 2008

Brud-taktik?

Av Mattias Pettersson - 28 januari 2008 22:34

Magdalena Forsberg har en gång sagt:
-"Det viktiga är inte viljan att vinna utan viljan att förbereda sig för att vinna."
Jag tror att det citatet kan passa bra in på taktiken man kan ha när det gäller att skaffa flickvän.

Först och främst handlar det om att förbereda sig själv för ett förhållande. Man ska gärna ha en idé på hur man vill ha det i ett förhållande och sedan en bild om hur man själv fungerar i ett förhållande. Efter det kan man sålla lite i vilka tjejer som man skulle kunna tänka sig vara tillsammans med.

Efter detta gäller det att förbereda sig för den framtida bataljen, när man ska övertyga flickan att just man själv är rätt person. Här handlar det om stenhård försäsongsträning. Man bör träna upp sina social skills så att man kan föra en intressant konversation med de flesta människor. Här handlar det om att ganska snabbt kunna komma in på ämnen som engagerar. Att vara genuint intresserad av vad den andra gör och drömmer om att göra eller vad den andra har för tankar om livet brukar ofta kunna vara ämnen som engagerar. Det gäller att lyssna bra och få den andra att prata mycket om sig själv utan att den för den skull tänker på det själv. En annan grej man kan träna upp är sitt utseende. Köpa lite snygga kläder, träna och ta hand om sin hy med olika hudkrämer.

En viktig detalj är att man måste träffa på dessa tjejer som kan vara potentiella flickvänner. Det finns olika ställen man kan träffa på tjejer, men en bra idé är att skaffa ett stort socialt nätverk. Socialt nätverk kan man bygga genom klasskamrater, arbetskamrater, datingsidor eller folk man bara råkar stöta på. Finns olika ställen att ragga på personligen föredrar jag att ragga på fester, då personligheten också kan träda fram. Men på krogen har jag förståt att man bara ska ta för sig som på ett buffébord (så barbariskt och ocivilicerat).

Hursomhelst är det viktigt att man utstrålar självförtroende och självkänsla när man raggar. Man ska visa vad man vill utan att vara övertydlig.

Hur kommer det gå för mig då?

Ganska dåligt tror jag tyvärr. Känns som att det finns få tjejer som passar in i min flickvänsprofil.

Men det är ganska skönt att vara singel och göra precis vad man vill också. 

 
 
Ingen bild

Joahnnes

29 januari 2008 00:06

Jag tror att absolut viktigast är att hitta mötesplatser och helst inte fester faktiskt, ett jobb man är på bara ibland, kanske ett föreningsengagemang? Nånstans där man har tid att lära känna en person och där man har en stadig chans till att få träffa personen i fråga igen (för ofta, t.ex en klass eller arbetsplats man är på ofta är för mkt) vilket ger en möjlighet att vinna på kondis samt få gå runt och va lite småkär utan att hela hjärnan ska gå åt till att lyckas springa in i personen igen... I såna lägen återstår bara en sak: att hänga mycket på ställen hon går på och vara mycket på caféer typ. Och det är dålig statistik då.

Skriv om din flickvänsprofil

 
Ingen bild

Mattias

30 januari 2008 00:27

Ja var har det gamla goda föreningslivet tagit vägen?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mattias Pettersson - 26 mars 2010 13:43

From: *********@jus.umu.seTo: ponpon04@student.umu.seDate: Fri, 26 Mar 2010 11:34:47 +0100Subject: fotografering   Hej! Jag är nyanställd doktorand vid juridiska institutionen och skulle vilja fotografera mig till hemsidan. Jag undrar...

Av Mattias Pettersson - 4 mars 2010 15:26

Info om Tom Kaulitz, Bjurholmelevernas stora idol. Tom Kaulitz Född: 1 september 1989, Berlin, Tyskland20 år gammal Känd för: Tom Kaulitz spelar gitarr i den populära tyska rockgruppen Tokio Hotel. Brorsan Bill Kaulitz är sångare. Gruppen fick si...

Av Mattias Pettersson - 17 februari 2010 13:06

Riktigt bra uppdaterad har bloggen inte blivit direkt. Men jag kan berätta lite vad som händer. Jag håller på att strukturera mitt liv. Det går låååååångsamt, men framåt.   Hittils har jag fixat till en ny garderob, riktigt fräscht!Jag håller på ...

Av Mattias Pettersson - 5 februari 2010 13:05

I största hemlighet startar jag upp bloggen. Håll utkik :-)

Av Mattias Pettersson - 12 maj 2009 20:58

nysnott 5 kalsonger från Jonas ! Han kommer aldrig få reda på d ! !!    Kommer ihåg porrkupen 00 från statoil Carlshem ! Allt förberedes dagen innan. Nerplockad och gömd bland videofilmerna där kamerorna inte täckte !! Kolla på era gamla jävla filme...

Presentation

Omröstning

Är Tom Kaulitz en dålig förebild?
 Ja
 Nej
 Nej, fast synd på matematiken bara

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7 8
9
10 11 12
13
14
15 16 17
18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards