Alla inlägg den 3 januari 2008

Av Mattias Pettersson - 3 januari 2008 00:23

Lördag den 30:e November så for jag och Gia in till New York. Det första vi gjorde där var att vandra efter fifth avanue. Jag hatade det, precis hela världen var där och jag hade våran tunga packning på ryggen. Man fick klämma sig förbi folk och det var trångt och jävligt. Jag tyckte inte att den där fina granen på Roquefeller center uppvägda mina mödor det minsta. Men efter att vi vandrat ett tag (för långt tag) på 5th avanue så kom vi till burger king. Jag satte i mig ett king size trippelwopperburgermål. På muggen står det "good choice, we se that you are someone whos enjoys the great things in life". Sen var jag mätt.

Vi for vidare till Croton Harmon där vi mötte upp Gias kompisar från Au-pairskolan Johanna och Frida. Direkt blev vi vidareslussade till en pup där den lokala gyminstruktören Justins coverband Scar tissue spelade. Justin var snygg på det här smörade sättet. Jag var hur trött som helst och var osocial stora delar av kvällen. Såg på Amerikansk fotboll där NY Giants mötte New England Patriots (från Boston). New England vann och slutade grundserien helt obesgrade med 16 raka vinster (De första som lyckats med bedriften sen Miami Dolphins 1972). Det uppskattades inte i pubben och jag och Gia höll på patriots lite sådär i smyg. Efter det så såg jag lite på Ultimate fighting och hötte med näverna lite på skoj.

Efter en av dessa matcher så känner jag hur någon lägger sin hand mot min axel, det är en kraftig arm som trycker till.
Amerikanen: - Did you saw that hit?
Jag:- Yeah it was awesome

Den som vann mathchen var the iceman Chuck Liddell. Jag gick och la mig 4 amerikansk tid och förberedde mig på så vis mot nyår.

Presentation

Omröstning

Är Tom Kaulitz en dålig förebild?
 Ja
 Nej
 Nej, fast synd på matematiken bara

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7 8
9
10 11 12
13
14
15 16 17
18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards