Alla inlägg under juli 2008

Av Mattias Pettersson - 25 juli 2008 11:46

Some people believe Barack Obama, despite his professed Christianity, is

secretly a Muslim. Others say that is just a rumor and Obama really is a

Christian as he says, and point out he’s attended a Christian church for years.

What do you believe -- is Obama a Muslim or a Christian?

Muslim Christian (Other) (Don’t know)

22-23 Jul 08 10% 57 5 27

Democrats 5% 71 4 20

Republicans 20% 44 3 33

Independents 7% 59 8 26

Av Mattias Pettersson - 25 juli 2008 00:41

 

Det är ett hyfsat välkänt faktum att Páll gillar att vätskeladda rikligt med alkohol. En tvådagars är inte helt ovanlig från hans sida. I sommar har det då inte varit något undantag.Efter att supit lite grann på fredagen väntade en drängfylla för Páll på lördagen och ytterligare en drängfylla på tisdagen.


Faktum är att han både i fyllan och i bakfyllan gnällt lite över det hårda livet och t.o.m funderat över att skaffa flickvän för att ta det lite lugnt ett tag.


Så jag frågade Páll, hur det vore med en vit vecka? Páll tyckte det var en bra idé med tanke på att han ska supa nere i Gbg med Islandsgänget nästa vecka (ska vi tippa på ett sällan skådat fylleslag?).Hur har det då gått med hans vita vecka? Tja det höll väl i sisådär 12 timmar, sedan bar det iväg till cafébåten för att inta tre öl.


Det var väl inget tyckte Páll, för min egen del är det ungefär den mängd alkohol jag dricker en vanlig partykväll.

Av Mattias Pettersson - 17 juli 2008 23:27

Skulle titeln kunna vara: Men var kom all den disken ifrån?

Hursomhelst kom hem från träningen och all min disk var helt plötsligt puts veck. Det var Linus som hade varit duktig och Tobias lagade min middag och Sofie min lunch. En fråga som väcks är förstås om jag verkligen kan ta hand om mig själv. Jag både hoppas och tror på ett ja.

Men kanske så borde jag skaffa en fru som hjälper mig med det *host*

I övrit känner jag mig upprymd nu efter en fotbollsträning där jag var grym och jag har ett stort partysug. På lördag (observera litet l) så bär det av ett rejält nyktert festande. Det ska bli skoj. Pimpen kommer dra hit lite folk.

Av Mattias Pettersson - 17 juli 2008 02:07

Vinnarlaget...


Vaknade upp klockan ett i morse. Kände mig sliten från fotbollen dagen före. Lägger mig på soffan somnar och vaknar klockan fem. Imorgon ska jag upp klockan nio, undra hur det kommer att gå?

Vi gjorde musik idag, vi kom inte så långt. Hur det låter? Här ett litet smakprov, sjung med operaröst: Ich habe ein synth, ich speilen so godt, ich habe ein synth.

Sen frisparksläggning på Campus Arena, belysningen var på så länge man höll i knappen så brorsan och Roddarn hade ställt en papperskorg mot knappen. Andreas (2-2-0) vann före mig (1-2-1) och Johannes (1-0-3)

Rex

Av Mattias Pettersson - 16 juli 2008 03:03

Vi kom inte in på Rex idag, på en Tisdag. Det gjorde däremot tjejen bakom oss i kön. Hon klättrade ogenerat över ett staket och ställde sig längst fram. Det är så ovärdigt det där och om en kille hade försökt hade han blivit knuffad eller fått stryk.

Skärpning tycker jag!

Lika dumt var killen som kallade alla för fittor för att de tryckte så mycket mot honom. Grejen var bara den att ingen kunde röra sig utan det hade behövt backas längst bak i kön.

GCK Superlirarna tog en triumf i förturneringen inför UFF, korpengazettan har återgett alla våra matcher.

Av Mattias Pettersson - 7 juli 2008 13:44

Eftersom mitt utomordentliga långa inlägg nyss raderades är jag inte så jättesugen på att skriva ett lika långt till. Kort resume om mitt liv den senaste tiden:

*Urstarka mormoner hjälpte oss att flytta
*Bokat in semesterresa till Paris, skoj!
*Spelat lite basket också skoj
*Börjar ha packat upp det mesta i hemmet, vill ha en byrå.

*Haft första efterfesten, säkert 30 pers.
*Internet fungerar halvdåligt.

*Köpt nya skor

Känns som att det kommer att bli en bra sommar med blogginlägg, lek och skoj.

S H nu kör vi!

Presentation

Omröstning

Är Tom Kaulitz en dålig förebild?
 Ja
 Nej
 Nej, fast synd på matematiken bara

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards