Alla inlägg under november 2007

Av Mattias Pettersson - 28 november 2007 15:44

Jag har beslutat att inte träna upp tungan med tungövningar, inför min kommande USA-resa.
Gia säger att jag inte ska ha höga förväntningar, då tänker jag inte heller ha det.
På så sätt så befriar jag mig själv från obehagliga känslor, ifall att hon inte vill ha mig. Jag förutsätter helt enkelt att hon inte vill ha mig.
Jag förhåller mig ungefär som filosoferna inom den kyniska skolan.

Vill ni läsa mer om dessa, klicka då på länken nedan.

http://en.wikipedia.org/wiki/Cynic
 

Sur

Av Mattias Pettersson - 25 november 2007 20:14

Är på allmänt grinigt humör just nu.
Sur över att vi inte vann matcherna i futsalcupen igår.
Sur över skolarbete jag inte vill göra.
Sur över att jag enligt en tjej, tydligt raggat på henne på en fest, då detta sannerligen inte varit min avsikt.
Sur över att jag är hungrig.

Nu ska jag äta och sen träna, jag tror nog att efter det så har jag slutat vara sur på alla ovanstående grejer.


Edit: Har kommit hem från träningen, är inte sur längre


Kvinnan på bilden är kvinnan jag inte flörtade med.

Av Mattias Pettersson - 23 november 2007 23:50

En kvinna har två barn. Ett av dessa barn är en pojke. Hur stor är sannolikheten att det andra av barnen är en flicka?
(Observera att med ett avses att man vet könet på det ena barnet men inte på det andra)

Av Mattias Pettersson - 23 november 2007 17:25

Idag fick jag ett mail från Gia som gjorde mig väldigt förtvivlad och förkrossad. Utan att i detalj gå in på vad hon skrev, kan jag med en mening illustrera huvudbudskapet i mailet.

"Vill helst se om det ar vanskap eller karlek som jag kanner som starkast nar jag far se dig igen."

Jag känner mig lurad och bedragen av henne, hon har ljugit om sina känslor för mig.

Men samtidigt så har jag väl egentligen samma mål med resan, att reda ut våra känslor för varandra.

Men vänskap finns inte på min karta, allt eller inget.

Av Mattias Pettersson - 22 november 2007 09:59

23:e December

Stockholm - Amsterdam 12.15-14.25
Amsterdam - Detroit 15.40-18.45
Detroit - Boston 21.26-23.10

1:a Januari

Boston - Amsterdam 19.15 - 08.10 (2:a Januari)
Amsterdam - Stockholm 09.20 - 11.45 (2:a Januari)

Pris: 4100 kr 

Av Mattias Pettersson - 21 november 2007 01:13

Svenskan i bloggen är för dålig.

Av Mattias Pettersson - 18 november 2007 18:29

Så hände det igen, en ny säsong av FM startades och alla ens tankar koncentrerades på hur man skulle formera sitt lag för att datorn ska slumpa fram ett bra resultat åt en. Men det är socialare när man är tre åtminstonde och jag, Rodén och brorsan gör upp om placeringarna i den grekiska ligan.


Frågan är om det är nyttigt eller skadligt för en?
Huvudargument för: Men mår bra medans man spelar och all eventuell ångest som livet kan ge är bortblåst.
Huvudargument mot: Det tar tid, tid som man hade kunnat plugga på eller tjänat pengar eller organisera upp sitt liv.

Egentligen borde man kunna få pausa sitt liv, det vore allt bra. Andra gånger så vill man spola fast forward. När man når klimax under sex får det gärna gå i slow motion.

Livet är inte som en video, men här är en länk till en musikvideo som gör mig glad: http://www.youtube.com/watch?v=VB5Rxba3HSY

Av Mattias Pettersson - 16 november 2007 11:18

Ändå patetiskt att när jag har problem och mycket att göra så tar jag itu med detta genom att skapa en blogg och gnälla över dessa. Man kanske skulle lösa det på ett annat sätt?

Presentation

Omröstning

Är Tom Kaulitz en dålig förebild?
 Ja
 Nej
 Nej, fast synd på matematiken bara

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
November 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards