Alla inlägg under januari 2008

Av Mattias Pettersson - 16 januari 2008 01:18

Finnes: Jävligt smart, snygg kille utan påtagliga brister överhuvudtaget.
Sökes: Likasinnig fast bättre

Finnes: (längre version)
Mattias
Född och uppväxt i Umeå
Röd-grön feminist som läser till ma/fy lärare på universitetet.
Snäll och omtänksam och vi får inte glömma ödmjuk.
Filosoferar gärna tillsammans med andra över en kopp te eller en whiskey
Spelar fotboll och styrketränar vid behov

Sökes: (längre version)
Du
Boende i Sverige
Omtänksam och rar tjej
Intelligent med hjärtat på rätta stället
Kram och kyssvänlig
Valfritt fritidsintresse

Tips på förbättringar?

Av Mattias Pettersson - 15 januari 2008 05:56

På allmän begäran presenterar jag min "årets-lista från a till ö". Först ut A-C.

Årets 2007

Bög: Självklart Pall Oskar! Han är inte bara bög utan nationalbög också på Island. Dessutom så börjar Linus nu dras mot bögar snarare än tvärtom. Allt detta är Pall Oskars förtjänst

Cykel: Många var det som hånade mig när jag köpte min rosa-vita tjejcykel för 650 kr. Men cykeln trots sin ringa storlek har stått pall i ur och skur och kan nu räkna sig som en kär familjemedlem

Av Mattias Pettersson - 12 januari 2008 08:23

Jag avbryter mina vänbeskrivningar med diverse sågningar för ett extrainsatt extrameddelande. Det är nämligen så att jag har relativt goda chanser att få ett jobb. Vilket passar väldigt bra eftersom jag har varit skoltrött ett tag nu. Det är nämligen så att det ligger ute en tjänst på ett halvårs vikariat 100% som lärare i matte/fy på Jenningsskolan i Robertsfors.

Hittils har inga behöriga lärare sökt jobbet, så den enda nuvarande fysikläraren där har mailat en av mina fysiklärare och frågat om de finns några lämpliga bland de som läser till fysiklärare just nu. Min fysiklärare har rekomenderat mig :). Så därför håller jag nu på plita på ett personligt brev och ett relativt tomt CV att skicka. Vad ska man egentligen skriva?

Om jag får jobbet, så börjar jobbet i vår, jag funderar på ett löneanspråk på 21000 kr i månadslön. Peppar, peppar!

Dagen citat är från Björn Ferry som ondgör sig över serben som inte flyttade sig när han skulle varvas. Serbenerna sköt även dåligt i tävlingen.
-Det är märkligt att man kan skjuta så dåligt när man kommer från ett land som varit i krig så mycket, säger Ferry.

Av Mattias Pettersson - 11 januari 2008 04:48

Jag fortsätter mitt beskrivande av vänner och nu har turen kommit till Linus Jansson. Linus och jag lärde känna varandra på högstadiet då vi nästan alltid hängde hemma hos Jonas. Jag och Linus var nog de två som allra oftast stannade på middag.

Positivt om Linus: Linus är faktiskt en skön typ som har både humor och hjärta. Dessutom är Linus väldigt klipsk och klarar sig bra t.ex. i skolan utan egentlig ansträngning. Det är för övrigt en annan sak som Linus är bra på, att inte anstränga sig i onödan. Linus är en kärleksfull individ som ger kärlek till sin omgivning. Linus är även snygg och jag bryr mig inte om han är benig eller har lite fläsk kring magen, han är hursomhelst en hunk.

Negativt, oroande om Linus: Har en benägenhet att skaffa dryga vänner (Björn t.ex.) Dricker för mycket? Lite väl ofta ställer han sig neutral till saker.

Tobbe Ros är min sambo och vän.  

Positivt om Tobbe: Bryter mönster, har intressanta funderingar om saker och ting. Aktiv, engagerande ger folk komplimanger. Teknisk i fotboll.

Negativt, oroande om Tobbe: Röstar borgligt (hur fan gick det till ?). Bryter mönster lite väl mkt?


Ni kanske märker min upp och nervända dygnsrytm. Jag vaknar 8 på kvällen och lägger mig 12 på dagen. Fast imorgon måste jag vara vaken till 16 (det blir nog en del kaffe).


Kött fy fan!

Av Mattias Pettersson - 10 januari 2008 06:55

Dagens citat är signerat republikanen Ron Paul som svarar på frågan om man kan anfalla folk man tror kan komma att utsätta landet för ett terroristangrepp:


“Well, that is sort of like saying that there is a lot of murder in the country. We have to go out and start killing people that we think might potentially commit murder.”


Dagens citat är taget från gårdagens "På Spåret", som förövrigt hade Filip och Fredrik i dressinen:


Ledtråd för Paris:
"Välbevarad, felfri byggnad: Ej-fel-tornet"


Dagens citat:

”Henrik känns intressant men att gå från femman till ettan är ett alldeles för stort steg.”


/Örjan Andersson, tränare i Ersboda SK vars lag fick stryk mot division 5-segrarna GUIF med 3-0 i futsal några dagar efter uttalandet. (Uttalandet handlade om en spelare vid namn Henrik Burström som spelar i Sävar)


Dagens citat:
”Ny skit är fräsch skit och det vill man ha”
/tobberos


Avslutningsvis ett citat, som alltid, denna gång dock snott från Lasse Anrells floskeltopp:
”Malmö är tredje rikets största stad”

Christine Axelsson, ordförande socialdemokraterna i Malmö
Avdelning: Främlingsfientliga Skåne?


Dagens citat är hämtat från lokalfotbollen och Mattias Larssons kommentar över sin flytt till Skellefteå från Robertsfors:


"Skellefteå ska göra en storsatsning och jag vill byta miljö, det handlar inte om att svika ”Robban”. Det är samma som med hästar, flyttar man en häst till en ny tränare kan det bli helt annorlunda." (Västerbottens Folkblad)


Dagens citat:

”Jag är inte bög… jag bara hatar kvinnor!”


/Gösta Ekmans partner i ”Skenbart”


Dagens citat är signerat Dr. House, från tv-serien ”House” och en konversation med Dr. Wilson:


Wilson
”I’ve been scanning literature. Very interesting study in Sweden …”

House
“Any country with that low in age of consent and then high rate of suicide isn’t thinking straight.”


Dagens citat:
”Yeah, piss out your ass right on to Kyle’s moms fat f*****g Jew face!”


Dagens citat:
"Jag är full, alltså finns jag"
/ambro, när han var...full.


Dagens citat, givetvis på temat, signerat Nancy Reagan:


"I believe that people would be alive today if there were a death penalty"



Vilket gillade ni mest resp sämst?

Av Mattias Pettersson - 10 januari 2008 06:20


Efter att fått kritik av på föregående inlägg p.g.a för mycket tåtrippande ska jag nu försöka förse mina läsares blodtörstiga käftar med lite kritik av någon jag älskar. Den som jag väljer blir följdaktligen Andreas Pettersson, min bror. Honom kan jag förolämpa hur mycket jag vill eftersom han är min bror och därvid lagligen skyldig att älska mig vad jag än gör.

Positivt om Andreas: Han är min bror

Negativt, oroande om Andreas: Här finns ju mkt att skriva svårt att veta vars man ska börja. Andreas har sedan barnsben levt efter något slags matchoideal som mest bara känns patetiskt. Men eftersom han inte kunnat mäta sig intellektuellt med mig så har jag viss förståelse att han valde den vägen. Grejen är att han är egentligen inte det minsta matcho men låtsas vara det. Grottmännisko utryck som "jag spöar dig sen" skulle kunna komma från hans mun. Det är ett ytligt skal som han byggt upp som en mur för att skydda sig (undra om Andreas lider av bögskräck?)

Sedan så tror Andreas att han är en talang inom fotbollen och att han har en framtid. Fakta: det har han inte. Hade inte Andreas haft sina muskler och något sämre tänder så hade han varit fulare än mig. Han har ju en stjärthaka.

Mamma och pappa brukade trösta Andreas när han var liten genom att säga att han var duktig i de praktiska ämnena (det faktum att han just nu gör fantastiska studieresultatet botar ändå inte komplexet som grundades vid tidiga år).

Ibland försöker Andreas vara roliga utan att vara det. Han har två bröder som försöker ännu hårdare (framförallt Johannes).

När man tänker på Andreas så tänker man på en urblåst amerikansk soldat från North Dakota.

Hade jag inte varit en tåtippare så hade jag kanske sågat hans flickvän.

Det här inlägget kommer att självförstöras om två dagar (då en upprensning görs av inlägg som kan förstöra min image, p.g.a att bloggen kanske ska bli mer officiell)

Av Mattias Pettersson - 8 januari 2008 12:27

Tänkte göra en Linus och beskriva några vänner (observera att jag inte gör någon rangordning här, utan de vänner som jag kommer på att skriva någonting om tas upp här). Jag inser att jag börjar leva farligt på bloggen och gå in på djupt vatten. Men jag fortsätter på den inslagna vägen och skriver tills jag kraschar.

Jonas Stenberg: Gammal i gemet min kompis sen allra längst bak i tiden. Läser numera till läkare och lägger ner tid på att bli allmänt cool.

Positivt om Jonas: Mina allra klokaste vän, väger varje ord på guldvåg

Negativt, oroande om Jonas: Ibland är han inte alls lika klok, framförallt inte när han har några promille alkohol i kroppen. Detta kan dock vara väldigt roligt för oss i omgivningen.

Joel Hultdin: En vän som vi tog oss an på högstadiet. Han har gjort mycket i livet från jaktguidestudierna i Burträsk till slackarliv i Thailand till journalistutbildning i Strömbäck. Killen som är bra på att dra igång saker.

Positivt om Joel: Man blir glad av Joel, ofta är han pepp på något och drar med en. Tävlingsmänniska precis som jag.


Negativt,oroande om Joel: Kan brusa upp i diskussioner

Samuel Stålhandske: Uppsalabon som jag spenderade högstadiet tillsammans med och vi bodde tillsammans under Sigtunatiden. En tjejtjusare är han.

Positivt om Samuel: Mysig social kille som det är väldigt enkelt att snacka med. Man kan lita på att han ställer upp för en.

Negativt, oronande om Samuel: Kan ibland vara lite för impulsiv


Peter Möller: PolitikerPeter engagerar sig i politiken och för den röda fanan framåt. En musikvirtuos med hjärtat på det rätta stället.

Positivt om Peter: Älskvärd och varm person, god lyssnare.

Negativt, oroande om Peter: Kan vara känslig framförallt när han fått dåligt med mat och sömn.


Magnus Rölin: Snygg simmarkille med en bra kamera. Vi lärde känna varandra på gymnasiet då Magnus ofta kom på uppdrag, som inte så sällan jag fick utföra.

Positivt om Magnus: Snäll kille med flera goda tankar och idéer.

Negativt, oroande om Magnus: Kan tendera att vara extra ointresserad av det ointressanta.

Nu tar jag en paus, om inte detta inlägg blir hårt kritiserat så fortsätter jag senare med: Tobias Rosqvist, Johannes Rodén, Linus Jansson, Anton Eriksson och kanske någon till.
Förslag?

Av Mattias Pettersson - 7 januari 2008 23:21

Har börjat nysta lite grann i min msn-lista och ta reda på vad det är för folk. En visade sig vara en tjej från Vilhelmina som bland annat gillar sex (hoppsan!). Det visare sedemera att precis som jag misstänkt att hon addat mig av misstag. Men hon tyckte jag var söt så jag behåller henne på listan. Snart ska jag nog undersöka vem snussan91 är, men jag skulle ljuga om jag sa att jag var optimistisk.

GUIF har gjort klart med tränare Staffan Enwall tror jag att han hette, f.d andratränare i Holsund och Umeå Södra. Känns bra, vi har dessutom några potentiella nyförvärv i Anders Olsson, Erik Grundström och Linus Johansson. Kul att det börjar rulla på.


Klipp: Pia Haraldsen bevakar det franska valet

http://www.youtube.com/watch?v=p9xX2Qsn_Zc

Presentation

Omröstning

Är Tom Kaulitz en dålig förebild?
 Ja
 Nej
 Nej, fast synd på matematiken bara

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7 8
9
10 11 12
13
14
15 16 17
18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards