Alla inlägg under januari 2008

Av Mattias Pettersson - 24 januari 2008 00:48

Praktiken har börjat väldigt soft och jag ska inte sätta igång och undervisa förrens nästa Måndag. Men kanske borde jag göra några av de andra uppgifterna som typ läromedelsanalys?

Hur som helst på Måndag börjar de och då ska jag gå igenom kirchoffs lagar i elektriska kretsar. Jag funderar på att ställa följande fråga till eleverna.

Om du skulle placera dig själv och ett annat föremål i en sluten strömkrets med hög spänning. Skulle du då välja en voltmeter eller en amperemeter?

Vad skulle ni välja?

Förövrigt så mötte jag upp med min gamle fysiklärare Roger Gustavsson.

Citat han spridde till sina elever under dagen:

Det ser du i facit (på fråga om en elev har gjort rätt)


Datasalen? Vad ska ni göra där när ni kan räkna fysik (på fråga om han kan öppna datasalen)

Ja vi får väl se om jag fortfarande är behörig (När han är påväg mot datasalen)

Klassiska Rogercitat:
Mjukstart? Det ordet finns inte i min vokubulär (På frågan om han skulle mjukstarta efter ett långt sommaruppehåll)

Du jonglerar med väldigt tunga bollar just nu och jag skulle inte vilja vara dig om du tappar dom. (Till elev som riskerade IG i Fysik B)

Då kanske ni inte är nöjda med provresultatet, kanske blir lite blöt i ögat men det är inget som ni kan göra någonting åt (vid kursprovsåterlämning)

Av Mattias Pettersson - 23 januari 2008 02:55

Alltså det här kändes sorgligt. Heath Ledger är död, 28 år gammal.

Dagens citat från Johannes Rodén:


"Han får inte dö. Han var ju en man tyckte att Heath, heath skulle man va. Vacker, med vacker fru och en homosexuellas förkämpe samt talangfull. Och så dör han. Det är alltid lite upprivande tycker jag, när någon som jag tycker har så mycket tar livet av sig."

Dödsorsaken är dock inte fastställd bör tilläggas


Jag diggade honom i den underbara filmen brokeback mountain. Rollen som Ennis del Mar skulle kunna kultförklara honom.

Av Mattias Pettersson - 22 januari 2008 13:12

Minns ni hur jag vid mitt första besök på E-puben blev av med min plånbok? Detta ledde sedermera till att jag fick skaffa bland annat nytt körkort där jag ser ut som en mexikansk brottsling.

Nu visar det sig att jag fått anmärkning på en bok som är försenad på UB. Alltså någon har använt mitt lånekort.

Boken ifråga heter Mikroekonomi.  Arbetsbok /  Curt Löfgren

Jag visste väl att det var ett ekonomisvin som hade snott min plånbok. Typiskt ekonomer de har ingen moral whatsoever, garranterat är det en moderat.

Men nu har han gjort ett första misstag. Jag är honom på spåren.

Det luktar code black go vänner, det luktar code black.....

Av Mattias Pettersson - 21 januari 2008 22:04

I serien idéer som aldrig kommer bli en realitet så kommer vi till min idé om en barnpjäs. Som somliga vet har jag ett visst intresse för drama och jag skulle vilja sätta upp en pjäs. Jag skulle vilja basera den på den tecknade filmen om Robin Hood. Litet utkast av pjäsen:
Barn sitter och leker i en ring tjoar och skrattar.

Runt hörnet så kommer en man in. (Mannen har en lång trenchcoat stripigt långt hår smutsigt ovårdat kortare skägg och svettig hy)

- Hej barn det är jag som är Allan i Dalen, skulle jag kunna få slå mig ner
- Ja jättegärna farbror Allan (barnen entuiastiskt i kör)
- Nu så skulle jag vilja berätta för er vad som hände i Sherwoods skogar för länge, länge sen
- Berätta för oss
- Jo ni förstår BARN (pilimariskt leende), det är nämligen så här.

Börjar vissla och sjunga på sången

En annan grej är att Little John ska inte spelas av någon men nämnas i scener där det bara är Robin Hood med.

En annan sak är att jag funderar på att göra prince John till hjälten

Tänk er filmen nedanför men bara en man i en ful röd dränkt skuttande omkring med sitt bihang.

Av Mattias Pettersson - 21 januari 2008 02:40

Kom tillbaka två dagar eller två veckor.

Orsak: Allmänt inspirationsproblem

Av Mattias Pettersson - 17 januari 2008 10:09

Happ fick inte jobbet, bara å ta nya tag och fortsätta pluggandet.

Av Mattias Pettersson - 17 januari 2008 02:30

Vad roliga valkampanjfilmer en del kandidater har

Presentation

Omröstning

Är Tom Kaulitz en dålig förebild?
 Ja
 Nej
 Nej, fast synd på matematiken bara

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7 8
9
10 11 12
13
14
15 16 17
18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards