Direktlänk till inlägg 3 juni 2008

Freking Eric Gruns show!

Av Mattias Pettersson - 3 juni 2008 01:38

Grunk

Eric Grundström bjöd på stor show i utvecklingsseriematchen mellan GUIF och Röbäck (9-0)


Mycket intressanta saker att skriva om idag, både här och på VK-bloggen. Tyvärr har jag inte tiden att skriva allt eftersom jag kommit igång med mitt pluggande och det är väldigt känsligt för störningar.

Idag upptäckte jag att min usbminne var trasigt (där rök några skolarbeten), jag åt en trevlig middag på Pipes (återkommer någon gång i bloggen till något av de mycket intressanta samtalsämnen som togs upp, här finns råmaterial till flera blogginlägg). Sedan drog jag förbi till Ålidhem arena där dagens höjdpunkt inträffade utvecklingsmatch mellan GUIF och Röbäck.


Jag kom alldeles lagom till den smått magiska andra halvleken. Som forward spelade KJ-bekantingen Eric Grundström och han bjöd på stor underhållning.

Eric har det inte lätt och måste bevisa extra mycket just för att han stått i mål så pass länge. Vid sidan av hade han en del belackare som gnällde på hans bristfälliga teknik. Det roliga är att Erics spel är så fulsnyggt, avigt hackigt på något sätt med en vid första anblicken tafflig teknik. Men hans belackare tystnade ju längre matchen led då Eric bjöd på stort artisteri.

Redan i första halvlek hade han gjort ett mål. I början av den andra springer han sig ren får bollen för långt ifrån sig närmar sig förlängda mållinjen, men på något sätt klackar han på ett lite fumligt sätt bakåt till en fristående GUIFspelare som gör mål.

Sedan nickar han snyggt in ett mål till. För att sedan ta emot bollen och lägga till den med två taffliga tillslag och smeker sedan fram bollen med en perfekt yttersida till en fristående GUIF spelare.

Sen matchens höjdpunkt. Eric trycker sig bokstavligen förbi två spelare. Får bollen till synes för långt ifrån sig. Men hinner just före målvakten och klackar bollen lite bakåt och kör sedan döende svanen, straff!
Eric snor straffen från ordenarie straffskytt och efteråt är tränaren rasande på honom.

Eric avslutar matchen med att renspela en kille med en snygg klack samt göra en assist till en kille som har bara att lägga in den i öppet mål.

Vilken show det var, jag njöt från läktarplats av Erics fantastiska fulsnygga spel, det är inte graciöst men det går framåt. A-lagstränaren var väldigt nöjd med Erics insats och Eric blir kanske uttagen till truppen nästa A-lagsmatch.

Eric gjorde 6 poäng i 9-0 matchen (3 mål och 3 assist) och som en av dom som låg bakom hans transfer till GUIF och KJ så var jag mycket nöjd!

 
 
Ingen bild

Toble

4 juni 2008 00:03

Vågar jag ens gå in å läsa erics egen blogg? haha! :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mattias Pettersson - 26 mars 2010 13:43

From: *********@jus.umu.seTo: ponpon04@student.umu.seDate: Fri, 26 Mar 2010 11:34:47 +0100Subject: fotografering   Hej! Jag är nyanställd doktorand vid juridiska institutionen och skulle vilja fotografera mig till hemsidan. Jag undrar...

Av Mattias Pettersson - 4 mars 2010 15:26

Info om Tom Kaulitz, Bjurholmelevernas stora idol. Tom Kaulitz Född: 1 september 1989, Berlin, Tyskland20 år gammal Känd för: Tom Kaulitz spelar gitarr i den populära tyska rockgruppen Tokio Hotel. Brorsan Bill Kaulitz är sångare. Gruppen fick si...

Av Mattias Pettersson - 17 februari 2010 13:06

Riktigt bra uppdaterad har bloggen inte blivit direkt. Men jag kan berätta lite vad som händer. Jag håller på att strukturera mitt liv. Det går låååååångsamt, men framåt.   Hittils har jag fixat till en ny garderob, riktigt fräscht!Jag håller på ...

Av Mattias Pettersson - 5 februari 2010 13:05

I största hemlighet startar jag upp bloggen. Håll utkik :-)

Av Mattias Pettersson - 12 maj 2009 20:58

nysnott 5 kalsonger från Jonas ! Han kommer aldrig få reda på d ! !!    Kommer ihåg porrkupen 00 från statoil Carlshem ! Allt förberedes dagen innan. Nerplockad och gömd bland videofilmerna där kamerorna inte täckte !! Kolla på era gamla jävla filme...

Presentation

Omröstning

Är Tom Kaulitz en dålig förebild?
 Ja
 Nej
 Nej, fast synd på matematiken bara

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards