Alla inlägg under februari 2008

Av Mattias Pettersson - 7 februari 2008 19:06

Romney kastar in handduken. Mina tankar går till närmast sörjande Ann Romney och Anders Olsson.


http://www.aftonbladet.se/nyheter/usavalet/article1789663.ab

Av Mattias Pettersson - 7 februari 2008 16:37

Igår missade jag träningen för första gången i år med GUIF. Jag tog mig inte upp ur soffan helt enkelt, jag är väldigt trött nuförtiden, det kanske är mörkret, eller den ryckiga dygnsrytmen?

Hursomhelst är det inte bra eftersom jag borde vara ett föredöme och gå på alla träningar särskilt fysträningarna.


Jag är dålig förlorare men brukar uttrycka mig inte riktigt så här: 

Av Mattias Pettersson - 6 februari 2008 12:02

Lever fortfarande, ska bli intressant att se slutresultatet av rösträkningen återkommer då. Lär blogga på valnatten i November också. En litet smakprov bjuder jag på här: Mccain vinner Utah

Av Mattias Pettersson - 6 februari 2008 06:31

Är enligt Larry King
Mitt Romney

Av Mattias Pettersson - 6 februari 2008 06:17

Behövs knappt. Här är han som kommer bli nominerad. Tuffast möjliga motstånd för demokraterna.

John Mccain republikanernas presidentkandidat.

Anmärkningsvärt är att han tar hem de flesta winner takes it all stater. En annan anmärkningsvärd sak är att Huckabee gjorde en väldigt bra supertisdag.

Av Mattias Pettersson - 6 februari 2008 05:58

Demokraterna:

 Clinton har vunnit: Arkansas, Massachusetts,New Jersey, New York, Oklahoma, Tennessee
 Obama har vunnit: Alabama, Colorado, Connecticut, Delawere, Georgia, Idaho, Illinois, Kansas, Minnesota, North Dakota, Utah.

Några stater kvar:
Alaska: Obama lär vinna

Arizona: Clinton lär vinna

Californien: Clinton lär vinna
Missouri: Obama lär vinna

New Mexico: Obama lär vinna

Demokraternas race lever fortfarande i allra högsta grad. Blir intressant och se hur delegaterna fördelar sig. Men intressant har varit Clintons övertag bland latinos och Obamas övertag bland unga.

Florida lär bli svårt för Obama att vinna i ett val. Men han går bra i många swing states, jag tror att han har större chans att slå Mccain i ett val.


Av Mattias Pettersson - 6 februari 2008 05:45

Talar också om de drabbade av tornadorn. Han samlar väl också röster, oerhört bra talare. Han har vunnit Colorado nu också. Snart borde de utse Romney som vinnare, precis som jag förutspått.


Av Mattias Pettersson - 6 februari 2008 05:38


 

Nu talar Mccain till sina anhängare i Arizona. I bakgrunden har han Floridas guvernör Charlie Christ. Charlie är en potentiell viceprescidentkandidat.

Frågan är om Mccain bör välja en konservativ vicepresident som lockar de konservativa att rösta och kompleterar honom. Eller en liberal så han inte skrämmer bort mittenväljarna med sin vice president.

En god idé kan vara att välja en vicepresident som är populär i swing states. 

Presentation

Omröstning

Är Tom Kaulitz en dålig förebild?
 Ja
 Nej
 Nej, fast synd på matematiken bara

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25 26 27
28
29
<<< Februari 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards