Alla inlägg den 11 februari 2008

Av Mattias Pettersson - 11 februari 2008 23:47

Praktiken på Östra är lite som att gå efter "minnenas allé".
Idag så åt jag på en bricka som någon ristat in "bob hund" på, den låg mellan några brickor med www.vänster.nu. Jag undrar vem som gjort dem :)

Några av mina elever satte sig med mig idag på lunchen, de tyckte jag såg ensam ut. Jag berättade för dem om svunna tider, om matterappen om våra slogans mot sammare: "Hellre en op:are än en sammare", "Hellre tio sammare i sängen än en i riksdagen". Jag berättade om "MVG i Matte A till E", som faktiskt håller än. Jag berättade om rätt sida ån på uiniversitet.

Sen hade vi några gemensamma lärare, som min lärare i Historia B Ulla Persson, en gemensam favorit. Hon blandade alltid ihop mig och Ferry, när han sa något bra återupprepade jag det och fick beröm. En gång när jag sa något fel så vänder hon sig mot Ferry och säger "men hur tänkte du då?".

Härligt att vara nostalgisk ibland.

Presentation

Omröstning

Är Tom Kaulitz en dålig förebild?
 Ja
 Nej
 Nej, fast synd på matematiken bara

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25 26 27
28
29
<<< Februari 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards