Direktlänk till inlägg 25 februari 2008

Real Madrid fick stryk!

Av Mattias Pettersson - 25 februari 2008 00:06

Getafe vann med 1-0, eftersom jag håller en del på Barcelona och ogillar Real Madrid rätt så skarpt blev jag glad.

Varför man ska hålla på Barca:
*I spanska inbördeskriget blev Barcelonas klubbordförande mördad av Franco. Franco var fascisten och Real Madrid var hans lag.
*FC Barcelona ägs av medlemmarna och har ingen ägare utan en ordförande som väljs demokratiskt.
*Den enda reklamen på Barcelonas tröjor är Unicef som de betalar pengar till för att få göra reklam för Unicef.
*Dom spelar en attraktiv fotboll

Real Madrid är ett äckligt facsistiskt köpelag.

Ikväll så förlorade dom på ett roligt mål. Robben gör mål för Real Madrid och spelarna springer ner till hörnflaggan och firar, men målet blir bortdömt för offside och Getafe kontrar istället in segermålet.

real madrid 0-1 getafe.uche  
 
Eric

Eric

25 februari 2008 05:20

1. Så de facto att du ogillar Franco gör att du ogillar Real? Du vet att han är död sen länge va?

2. Det är förvisso ganska mycket av en skendemokrati.

3. Å andra sidan är de sponsrade av Nike så det jämnar nog ut sig lite med tanke på alla nikeprodukter som tillverkats genom barnarbete.

4. Det gör de flesta storklubbarna. Kan man värva som de gör så har man de skickligaste spelarna. Barca är också ett äckligt köpelag.

Med det inte sagt att Real är bättre. Jag bara säger att alla storklubbar har sådana här äckliga sidor. Därför kan man inte hålla på dem ur något annat perspektiv annat än som medgångssupporter, vilket jag gör. Just nu leder Real ligan så då håller jag på dem och försvarar dem i alla väder... tills de inte längre leder. ;)

http://justeric.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Johannes

25 februari 2008 11:00

du påstår att Barcelona inte är ett av köpelagen?

 
Ingen bild

Mattias

25 februari 2008 11:12

Det har jag däremot inte sagt. Barcelona är ett köpelag men inte ett äckligt köpelag. Eric däremot är äcklig som håller på Real.

Man måste ändå lyfta fram de lag som är något bättre än de andra storklubbarna.

Franco har varit död sen länge ja, men hans kära Real Madrid lever kvar.

 
Ingen bild

Johannes

25 februari 2008 18:51

Ditt argumenterande är snårigt med tanke på att du även har ett alltför gott öga till Chelsea som

1. Är ett äckligt köpelag.
2. Ett köpelag dessutom på icke-demokratiska metoder i.o.m att Abramovitj pengar är skumma och stulna från Rysslands gamla.
3. Inte spelar attraktiv fotboll (minns hur du höll på Chelsea i ligacupfinalen Arsenal - Chelsea 2007 där Arsenal spelade framtidens fotboll)
4. Med den logiken är du äcklig, åtminstone när du kollar på engelsk fotboll

 
Ingen bild

Mattias

25 februari 2008 19:52

Vilka påhopp jag får emot mig....
Förlåt att jag tafsar på ert kära äckelReal.

I england har jag haft ett gott öga till Chelsea då de har varit de enda laget som på allvar kunnat utmana äckelunited som jag hatar!

 
Ingen bild

Johannes

25 februari 2008 23:43

Ja och det var därför du höll på dem i Ligacupfinalen mot Arsenal?

De är INGENTING utan the special one (jo de är nånting, men han var deras bästa lagdel).

PS:

Everton - Torsby 2-0 och jag skrattar åt vartenda låtsasCityFan i hela Sverige!

// Johannes, som hade ett gott öga till City främst när Keegan var där. Han är en stekare!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mattias Pettersson - 26 mars 2010 13:43

From: *********@jus.umu.seTo: ponpon04@student.umu.seDate: Fri, 26 Mar 2010 11:34:47 +0100Subject: fotografering   Hej! Jag är nyanställd doktorand vid juridiska institutionen och skulle vilja fotografera mig till hemsidan. Jag undrar...

Av Mattias Pettersson - 4 mars 2010 15:26

Info om Tom Kaulitz, Bjurholmelevernas stora idol. Tom Kaulitz Född: 1 september 1989, Berlin, Tyskland20 år gammal Känd för: Tom Kaulitz spelar gitarr i den populära tyska rockgruppen Tokio Hotel. Brorsan Bill Kaulitz är sångare. Gruppen fick si...

Av Mattias Pettersson - 17 februari 2010 13:06

Riktigt bra uppdaterad har bloggen inte blivit direkt. Men jag kan berätta lite vad som händer. Jag håller på att strukturera mitt liv. Det går låååååångsamt, men framåt.   Hittils har jag fixat till en ny garderob, riktigt fräscht!Jag håller på ...

Av Mattias Pettersson - 5 februari 2010 13:05

I största hemlighet startar jag upp bloggen. Håll utkik :-)

Av Mattias Pettersson - 12 maj 2009 20:58

nysnott 5 kalsonger från Jonas ! Han kommer aldrig få reda på d ! !!    Kommer ihåg porrkupen 00 från statoil Carlshem ! Allt förberedes dagen innan. Nerplockad och gömd bland videofilmerna där kamerorna inte täckte !! Kolla på era gamla jävla filme...

Presentation

Omröstning

Är Tom Kaulitz en dålig förebild?
 Ja
 Nej
 Nej, fast synd på matematiken bara

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25 26 27
28
29
<<< Februari 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards