Alla inlägg den 4 mars 2008

Av Mattias Pettersson - 4 mars 2008 17:17

Det har hänt något sorgligt, i jakten på den som tagit mitt lånekort. Jag har för första gången insett att jag inte under några omständigheter kommer få tag i den som gjorde det. Efter att presenterat mitt nya förslag (fejkad enkätundersökning) till mina vänner på nationalekonomin och de inte lät mig göra det förslaget så brast det.

Då insåg att hur nära jag än kommer boven kommer jag aldrig få tag i honom/henne (honom mest troligt). Då började jag gråta och när jag väl börjat gråta så har jag svårt att sluta, jag är en extremt känslig person. 

Jag inser också att ändamålen aldrig helgar medlen. Bara för att någon betett sig illa mot mig så ska jag inte bete mig illa tillbaka. Jag får räkna med en faktura på 2-3 tusen kronor (det framkom att han/hon lånat ytterligare en bok vilket ger en totalsumma på 4 böcker).

Imorgon ska jag gå iaf och tala med klassen (på 100 personer) där gärningsmannen troligtvis befinner sig och framställa mig själv som ett offer.

Finns ett pyttelitet hopp, studierektorn på nationalekonomi är vän med chefen för universitetsbibloteket. Studierektorn yttrade orden är att klart grabben inte ska betala han har ju inte gjort något.

UB borde kunna göra en "write off"

Presentation

Omröstning

Är Tom Kaulitz en dålig förebild?
 Ja
 Nej
 Nej, fast synd på matematiken bara

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10
11 12
13
14
15
16
17 18 19
20
21 22 23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards