Alla inlägg den 3 mars 2008

Av Mattias Pettersson - 3 mars 2008 23:50

Jag vädjar till bovens hjärta och min vän känner sig upprörd över beteendet


Här är ett tal jag ska hålla framför några ekonomer, men jag publicerar det också som ett öppet brev på bloggen.

Hej allihopa, jag heter Mattias är lärarstuderande här på universitet och har blivit lovad av er lärare att låna fem minuter av eran tid.
Det är nämligen så här att i våras så blev jag av med min plånbok på E-pubben. Det kändes väldigt jobbigt förstås och jag fick spärra korten och förnya körkortet och blev av med en del pengar. En sak som jag inte glömde spärra var bibliotekskortet. Det var förstås ett väldigt stort misstag av mig. För nu har det börjat droppa in återlämningskrav på böckerna, jag har blivit avstängd från UB och jag kommer snart att faktureras på böckerna. Man drabbas av någon slags panik och ångest över en situation som man inte har kontroll på. De böcker de rör sig om just nu är mikroekonomi samt arbetsboken till den och International economics: theory a nd policy.
Det lär kosta mig en del pengar och jag tycker det är väldigt tråkigt eftersom jag lever ganska knapert redan som det är.
Jag har varit i kontakt med administrationen och fått ut klasslistor över dem som har gått kurserna som använt sig av dessa två böcker. Jag har även en släkting som arbetar som polis som lovat mig att hjälpa till.

Därför presenterar jag två alternativ för dig som har lånat på min lånebok:

Alternativ ett är att du lämnar tillbaka böckerna anonymt och sen släpper jag saken, du kan fortfarande utnyttja rabatterna på mitt ICA-kort om du vill.

Alternativ två är att du inte lämnar tillbaka böckerna. Då kommer jag att lätta på mitt engagemang för mina studier och ägna mig helhjärtat åt att jaga dig. För mig är det personligt, man gör inte så och om jag får tag på dig och förstör ditt framtid liv är det värt besväret att ta ett uppehåll i mitt eget liv. Om böckerna inte återlämnas så ber jag er andra om hjälp, visa upp era exemplar av böckerna så jag kan stryka er från listan av misstänkta. Eller lämna anonyma tips till yeahskivas@hotmail.com, eller övertala personen att lämna tillbaka böckerna om ni vet vem det är. Behöver du böckerna kursen ut, låt så va men lämna tillbaka dom efter avslutad kurs. När jag fått ner listan av misstänkta har min släkting lovat mig att hjälpa till med att hitta den skyldiga.

Åker du dit handlar det om böter + avstängning från alla universitet och ni som är ekonomer kan ju se att det är ju inte ett helt gratis.

Tack för eran tid och jag vädjar om all hjälp som jag någonsin kan få.

På återseende!

Av Mattias Pettersson - 3 mars 2008 20:41

Är det något som jag är dålig på här i världen är det att skriva. Svårt att hitta anledningarna varför men symptomen är många och tydliga:


*Oftast är det jag som skriver sista meddelanden på communitys
*På de kurser som  det är skriftliga arbeten på, har jag sämre betyg än kurserna med tentor.
*Jag tar ofta tid på mig och svara på mail

*Jag lämnar ofta in arbeten för sent

*Jag skriver ofta ganska korta blogginlägg (gärna ctrl-c, ctrl-v)

*Jag gör många gramatiska fel och stavfel
*På utvärderingar från mina elever framkommer det att min främsta styrka är att prata och främsta svaghet är skriva på tavlan.

Jag har nog ett fall av halva dyxlexin, skrivsvårigheterna.

Presentation

Omröstning

Är Tom Kaulitz en dålig förebild?
 Ja
 Nej
 Nej, fast synd på matematiken bara

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10
11 12
13
14
15
16
17 18 19
20
21 22 23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards