Direktlänk till inlägg 2 oktober 2008

Besök på Språkgränd 5

Av Mattias Pettersson - 2 oktober 2008 18:56

Nu börjar jag bli friskare så tillbaks till vanligt bloggande. Som några av er vet så besökte vi vårt vänkollektiv Språkgränd 5 i lördags. En liten surrealistisk känsla, kändes som hemma, fast ändå inte. För längre redogörelse av festen rekommenderas att ni bokar in ett personligt möte. Men jag skulle kunna berätta lite om folket som ockuperar lägenheten just nu.

Moa (Mattias rum): Moa har matchat rummet med tapeterna som jag avskydde (ni minns de där rosa blommorna på vit vägg). Så hennes rum går i en vit/rosa ton och då rummet förut kanske var mer funktionellt, så är det snyggare nu. Moa jobbar i den gula kontorsbyggnaden mitt emot vårat nuvarande kollektiv, vilket gör att hon skulle kunna spionera på oss. Hon har tidigare jobbat som städare och har någon pojkvän någonstans. Hon vill även jobba lite mer och kan tänka sig städa i vårt hem. Hon betalar en ockerhyra.

Sandra (Linus rum): Sandra är den som vid iaf första intrycket verkar vara den flummigaste i kollektivet (vilket självklart är positivt). Hon verkar liksom jag ha drabbats av att annat folk dumpar sina grejer i hennes rum. Hon vaknar av solljuset på morgonen trots att uppenbarligen så når inte ens solljuset hennes säng. Hon har lite svårt för färgen rosa men försöker vänja sig. Hon är den person som Linus fotade mest under kvällen. Hon söker jobb och är villig att ta vad som helst (nästan), så alla som behöver arbetskraft här har vi någon som vill jobba. Betalar även hon en ockerhyra.

Maria/Maja (Jonas rum): I likhet med Jonas är hon den som pluggar högstatusutbildningen. Maria/Maja pluggar nämligen till jurist och bekräftar att juristfesterna går vilt till. Har också en till synes bra musiksmak och verkar vara klok, också i likhet med Jonas. Är den enda som lyckats förfula sitt rum i jämförelse med den tidigare hyresgästen. Verkar vara den som sköter kollektivets kontakter utåt.

Lisette (Tobias rum): Deras motsvarighet till vår Tobias, den yngste av allihopa. De fick också samma rum (rummet med tv-uttag). Gjorde misstaget att gå till Corona så vi fick inte träffa henne lika länge som de andra. Pluggar till teckenspråkstolk och verkar inte vara skolad i samma skola som jag (hemskolad). Tog sig in på Corona genom att hon påstod sig läsa en kurs om västerbottniskt slöjd, att Corona köpte det är än i dag häpnadsväckande (fast Corona brukar inte tacka nej till unga tjejer).

Deras grannkollektiv: Våra gamla grannar förut. Bäst känner vi nog Jonte (han med mustaschen, sympatisk människa). Efter Jonte, tandläkarn (hade också tidigare gett ett sympatiskt intryck). Tandläkarn gick under festen och spred ut rykten att alla i Sveakollektivet vara homosexuella.

(Ett rykte som vi kraftfullt dementerar!)

Tandläkarn bad även tjejer pröva hans kontorsstol. Kände han sig hotad av vår närvaro?

Övriga synpunkter, hallen känns fräschare nu men vardagsrummet var mysigare på vår tid.

 
 
Tjejerna på Språkgränd 5

Tjejerna på Språkgränd 5

2 oktober 2008 20:35

Haha! Vi är först och främst otroligt imponerade av ditt goda minne! Och dina iakttagelser stämmer förvånansvärt väl.
Tack för att du pushar för att Sandra ska få jobb! Maja kräver dock att få se bilder på hur rummet såg ut tidigare för en närmare jämförelse;)
Jadu Mattias, det här var det roligaste vi läst på länge! Och vi på Språkgränd är definitivt överens om att vi vill träffa ert härliga gäng igen! /Kollektivet via, som vanligt, Maja

http://www.santelivetikollektivet.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mattias Pettersson - 26 mars 2010 13:43

From: *********@jus.umu.seTo: ponpon04@student.umu.seDate: Fri, 26 Mar 2010 11:34:47 +0100Subject: fotografering   Hej! Jag är nyanställd doktorand vid juridiska institutionen och skulle vilja fotografera mig till hemsidan. Jag undrar...

Av Mattias Pettersson - 4 mars 2010 15:26

Info om Tom Kaulitz, Bjurholmelevernas stora idol. Tom Kaulitz Född: 1 september 1989, Berlin, Tyskland20 år gammal Känd för: Tom Kaulitz spelar gitarr i den populära tyska rockgruppen Tokio Hotel. Brorsan Bill Kaulitz är sångare. Gruppen fick si...

Av Mattias Pettersson - 17 februari 2010 13:06

Riktigt bra uppdaterad har bloggen inte blivit direkt. Men jag kan berätta lite vad som händer. Jag håller på att strukturera mitt liv. Det går låååååångsamt, men framåt.   Hittils har jag fixat till en ny garderob, riktigt fräscht!Jag håller på ...

Av Mattias Pettersson - 5 februari 2010 13:05

I största hemlighet startar jag upp bloggen. Håll utkik :-)

Av Mattias Pettersson - 12 maj 2009 20:58

nysnott 5 kalsonger från Jonas ! Han kommer aldrig få reda på d ! !!    Kommer ihåg porrkupen 00 från statoil Carlshem ! Allt förberedes dagen innan. Nerplockad och gömd bland videofilmerna där kamerorna inte täckte !! Kolla på era gamla jävla filme...

Presentation

Omröstning

Är Tom Kaulitz en dålig förebild?
 Ja
 Nej
 Nej, fast synd på matematiken bara

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards