Alla inlägg den 15 oktober 2008

Av Mattias Pettersson - 15 oktober 2008 15:32

Mina luncher på komvux är knappt en timme långa som oftast. Det brukar innebära en hel del stress, då man ska hinna gå hem, laga mat och sen tillbaka till komvux. Ibland måste man handla också. Idag var en sån dag som man behövde handla på.

Valet föll på hemköp och 5 st nudlar från eldorado. Men när jag kommer till kön så infinner sig ett stort irritationsmoment och ohälsosam stress börjar flöda i min kropp. I kassan står någon slags rookie och den långa kön är fullproppad av pensionärer. Säga vad man vill om pensionärer men att anklaga dem för att stressa, nej det kan man inte göra. Sedan köper de konstiga grönsaker som kassörskan måste kolla upp vad de är för något. Alla varor plockas upp i slow motion.

Sjukt irriterande, sen när det är min tur, ja då öppnar de självklart upp en ny kassa.

Jag blev sen från lunchen också p.g.a detta.


Annars så har jag en fullspäckad vecka med saker inplanerade i princip varje minut. Jag kommer inte att kunna sova tillräckligt vilket innebär att jag kommer vara trött hela veckan. Korpenkvartsfinal imorgon, ikväll bjuder vi språkgrändskollektivet på fika (bland annat mina ökända chokladbollar). I helgen födelsedagsfirande av Linus och intressanta helgföreläsningar som jag och Sofie ska gå på.

Mycket händer i Umeå och alla obekanta flickor i hela världen borde verkligen fundera på att besöka stan eller flytta hit!

Presentation

Omröstning

Är Tom Kaulitz en dålig förebild?
 Ja
 Nej
 Nej, fast synd på matematiken bara

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards