Alla inlägg den 12 oktober 2008

Av Mattias Pettersson - 12 oktober 2008 21:21

Mattias räkor i solsken


Grejen med helgen är att den ofta är att föredra framför veckodagarna, så även denna helg. En annan grej med helgen är att den är kortare än veckan (man borde byta plats).

Fredagen ägnades bland annat åt att pröva på innebandy, det visade sig att jag hade relativt sjaskig klubbteknik, vilket jag dock kompenserade med idogt löpande.

På lördag så firade vi läkarns födelsedag, han bjöd på tårta och vi gav honom 18 olika Ale-sorter, sedan så åts tacomiddag, det sågs på landskamp och det lektes lekar med den hemflugna lekledaren Trond (vars mamma jag jobbar med....).

Vi kom sist i pictonary och vad värre var så riktades kritik från egna laget över mitt måleri, särskilt i blickpunkten var mina taffligt(?) ritade räkor.

På söndag så blev vi bjudna på brunch av vårt vänkollektiv. Ett väldigt, trevligt och uppskattat initativ och brunchen var god. Favoriten var nog svampomeletten (svamp är ju så gott!). Jag råkade snegla mot en av de gömda lapparna, så nu har de hittat alla våra gömda lappar. Jag har i princip varit direkt ansvarig till att fyra lappar har hittats och blivit kritiserad för detta från Sveahåll. Många frågor fick svar, men vissa frågor kvarstår obesvarade....

Vi fick svar på frågan om vad som hände med Tobias på deras fest efter vi lämnade kvar honom.

Frågan om varför Sandra blev livrädd över att se mig på stan kvarstår dock fortfarande.

Lägenheten under språkgrändkollektivet ska hyras ut och de vill ha händiga män som bor där (utseende inget krav). Känner du att du vill bo i en femma på Språkgränd och passar in i dessa kriterier så slå till!

Söndag kväll avslutades med en riktig prestigematch mot ärkerivalen Gazza i korpslutspelet. Vi vann med 3-0, jag gjorde två av dessa och vår högljudda klack var sagolikt bra.

Nu återstår bara plugget av en helg som hittills varit lyckad.

Presentation

Omröstning

Är Tom Kaulitz en dålig förebild?
 Ja
 Nej
 Nej, fast synd på matematiken bara

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards