Alla inlägg den 7 december 2007

Av Mattias Pettersson - 7 december 2007 13:50

Är hemtentan klar?
-JA!!!
Blev hemtentan bra?

-Blir nog ett nej där.

Blir det ett G?
Månne.

Av Mattias Pettersson - 7 december 2007 01:09

Här presenteras en lista på veckans gnällspikar:
Linus och Johannes som gnäller på min blogg. (kanske ska vara glad att de läser den överhuvudtaget?)
Erik G nyinflyttad, kommer redan med krav (vi gillar det)
Andreas (Gnäller på sitt lag i FM, "har aldrig sett så jävlia dåliga spelare")
kanske dags att byta taktik?
Magnus och Joel(kroniskt med på den här listan)

Jag själv som har skrivkramp, men bättre än mensvärk ändå?

http://www.youtube.com/watch?v=mzvhjmQln6E

Förövrigt svaret på förra månadens mattegåta var 2/3

Kanske inte så svårt, här kommer en svårare. På en ö så talar invånarna sanning 1/3 av gångerna och ljuger 2/3 av gångarna. Du träffar på en invånare och frågar om vägen, sedan träffar du på en inföding till som säger att den första infödingen talade sanning. Hur stor är sannolikheten att den första verkligen talade sanningen?

(Det ska tilläggas att jag faktiskt hade fel första gången jag försökte lösa denna, jag blev förbannad för det var klantigt av mig) 

Presentation

Omröstning

Är Tom Kaulitz en dålig förebild?
 Ja
 Nej
 Nej, fast synd på matematiken bara

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards